رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در آبادان: ایران اجازه تغییر نقشه خاورمیانه را به استکبار نداد

خورنا: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جمع مردم آبادان با بیان اینکه در این ۳۵ سال ایران اجازه تغییر نقشه خاورمیانه را به استکبار نداد، گفت: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند با گزینه‌های روی میز خود، ملت ما را ذره‌ای از عقاید خود عقب براند، در حالی که این گزینه‌ها برای ما پشیزی هم نمی‌ارزد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت الله سید رضا تقوی امروز در سخنرانی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در جمع مردم آبادان، ضمن آرزوی تداوم اندیشه عاشورایی در نزد ملت ایران و اداره این نهضت به دست مردم اظهار کرد: در ایام دهه فجر هستیم، ایامی که نوید طلوع و ظهوری عاشورایی را برای ملت ایران به همراه داشت.

وی ادامه داد: هر‌گاه نوری در شعاع افق و در عمق ظلمت تابیدن گرفتن، بدان معنی است که فجری در حال وقوع است، این فجر این بار بر ملت ایران تابیدن گرفت.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: هر‌گاه دیکتاتور و یا جنایتکاری بر مردم مسلط شد، فریاد یک آزدای خواه، یک مبارز شعاع نور را در دل ملت به وجود آورد که در کشور ما، امام خمینی و نهضت بر حقش این فجر را رقم زد.

تقوی تاکید کرد: این برائت از ظلم، با مردم ایمانی ما کاری کرد، تا با سینه‌های سپر کرده در برابر تانک‌ها و مسلسل‌ها ایستاده و حق خود را و خواسته خود را طلب کنند، این شعاع نور، از زمانی بوجود آمد که امام بزرگوار ما در فیضیه ۱۱۴ حجره‌ای قم، فریاد برائت از شرک و کفر را برآورد و مردم را به آزادی خواهی و بر خواستن بر علیه ظلم و ستم فراخواند.

وی افزود: این شب های فجر به برکت حضور مردم بر پشت بام‌های خانه‌ها بود، که فریاد الله اکبر بر آوردند و گفتند اگر خیابان‌ها را از ما گرفته‌اید پشت بام‌ها را در اختیار داریم و هر گز دست از مبارزه نخواهیم شست و گمان نکنید این صدا‌ها ضبط شده است بلکه صدای خود ملت ایران است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عنوان کرد: این انقلاب برگرفته از نهضت عاشورایی ملت ایران بود، و در انقلاب ما همین شور نهضت عاشورا بود که در آن تابیدن گرفت.

تقوی ابراز داشت: رهنمود‌ها و بصیرت افزایی‌های امام، باعث شد فرهنگ عاشورایی در حرکت عظیم مردم ایران مشاهده کنیم.

وی یادآور شد: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، خیابان‌ها را از مردم گرفتند، اما مبارزه بر روی پشت بام‌ها انتقال پیدا کرد، روز‌ها را از مردم گرفتند، اما مبارزه در دل تاریکی شب‌ها صورت گرفت، اگر روز فرصت پیکار نبود، ملت ما دست از مبارزه بر نداشتند، و در دل شب و از روی پشت بام‌های خانه‌های خود به مبارزه ادامه دادند تا پیروزی را از آن خود کنند.

نماینده ولی فقیه در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اظهار کرد: قسم به این شب‌های ۱۰ گانه، قسم به این لحظات توام با تابش آفتاب، که مردم ما‌‌ همان مردم انقلابی هستند که امروز پس از ۳۵ سال حتی قدمی به عقب بر نداشته‌اند و هر روز مصمم‌تر در تمامی عرصهها حضور دارند.

تقوی تاکید کرد: مقاومت‌های مردم آبادان و خوزستان، در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد، همانگونه که‌ این ملت ۳۵ سال است در آزمایشات الهی شرکت کرده و همیشه سربلند بیرون آمده است، سلام بر این شهر، سلام بر خیابان‌ها و بیابان‌هایش، سلام بر جوانان قیور و شهدای بزرگ مردش.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: آمریکا امروز در چه فکری است، فکر می‌کند می‌تواند با گزینه‌های روی میز خود، ملت ما را ذره‌ای از عقاید خود عقب براند، ملت ما آبادان و آبادان‌ها دارد، که این گزینه‌ها برای آنان پشیزی هم نمی‌ارزد، آن‌ها می‌خواهند ملت ما را تضعیف کنند، اما این تجربه هنوز برای آنان درس عبرت نشده است، که این ملت سال هاست از این امتحانات سر بلند بیرون آمده است و نشان داده تابع ولایت است و راهش راه حسینی و خمینی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار بود پیوند این انقلاب و مردم در هم شکسته شود،‌‌ همان اوائل در پس آن همه مشکلات و مصائبی که بر سر این مردم آمد این کار انجام می‌شد، آمریکا بداند، که امروز بسیج قهرمان، سپاه برومند و ارتش سرافراز اسلام، آماده است تا کوچکترین تجاوزات را با تمام قدرت خود پاسخ دهد، اگر ذره ای غلط از این غده صهیونیستی و سرطانی سر بزند، از تهران تلاویو را با خاک یکسان خواهیم کرد.

تقوی ادامه داد: شما خواستید یک هفته‌ای حزب الله را شکست دهید، نتوانستید، غزه را با خاک یکسان کنید نتوانستید، سوریه را اشغال کنید، باز هم نتوانستید چون ما نخواستیم و نگذاشتیم، شما قصد داشتید که نقشه خاور میانه را تغییر دهید، اما توان چنین کاری را ندارید.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: مستشاران نظامی ما در سوریه حضور دارند، و فکر می‌دهند و کمک می‌دهند، شما توان مقابله با تفکر دانشمندان نظامی ما را ندارید، اکنون با کثیف‌ترین اعمال خود قصد دارید بر چهره اسلام خدشه وارد کنید، جنین مادران را سر می‌برید، جهاد نکاح به راه انداخته‌اید و افتخار می‌کنید که در یک روز صد‌ها سوری را سر بریده‌اید، اما جرات ندارید حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک کنید، چرا که با دلارهای کثیف آل سعود و رژیم غاصب صهیونیستی دست به این اقدامات وحشی گرایانه و ضد انسانی می‌زنید.

وی اضافه کرد: شما اسلام را به عنوان یک دین خشن در دنیا معرفی کرده‌اید، و برای تمام اقدامات کثیف و متوحشانه خود ندای الله اکبر سر می‌دهید، شما روی تمام جنایتکاران را سفید کرده‌اید، ولی تا ایران را در محاسبات خود به کار نگیرید هیچ کاری را از پیش نخواهید برد.

نماینده ولی فقیه در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ابراز داشت: شما از‌‌ همان ابتدا می‌خواستید که ما نباشیم، اما امروز به برکت این انقلاب، ماهواره‌های ما فضا را می‌پیمایند، ما تبدیل به قطب هسته ای، اقتصادی و نظامی در دنیا شده‌ایم و سلول‌های بنیادی را تکثیر می‌کنیم، بدون چراغ سبز ایران هیچ اتفاقی در منطقه نخواهد افتاد.

تقوی ادامه داد: خبرنگاران، تصویر برداران دنیا اکنون کجا هستند تا این شور و شعور ملت ایران را به تصویر بکشند و بگویند که این مردم بعد از گذشت ۳۵ سال، هنوز و محکمتر از قبل پشت نظام خود ایستاده اند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: آمده‌ایم تا بگوییم، این انقلاب و این شور زنده است و انتظار فرمان ولایت است تا غسل شهادت کنند.

تقوی در سخنانی خطاب به دولتمردان یادآور شد: مسئولان نظام بدانند که هرگز نباید در برابر دشمن کوتاه بیایند، آمریکا هیچ کاری را نمی‌تواند بر علیه این کشور انجام دهد، اگر می‌توانست در این ۳۵ سال لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد، همانطور که در عراق نتوانست، همانطور که در فلسطین، سوریه و لبنان نتوانست، چون ما نخواستیم و نگذاشتیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قدر این ملت را بدانید، قدر آبادان و آبادان‌ها را بدانید تا کشور آباد شود، همگی با وحدت و یک پارچگی، سعی در ساختن ایرانی آباد و آزاد کنیم.