انتقاد نماینده تعاونی های تولید خوزستان از عملکرد موسسه جهاد نصر

خورنا: در گرد همایی تشکلهای کشاورزی به منظور هماهنگی با موسسه جهاد نصر که در محل سالن امفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با حضور مدیر عامل موسسه جهاد نصر کشور ومسئولین استانی موسسه وریاست سازمان جهاد کشاورزی استان ومدیر تعاون روستایی ومسئولین سازمان اب برق خوزستان تشکیل شد.

حمد دریس که به نمایندگی از شرکت های تعاونی تولید خوزستان سخنرانی می کرد در گفت وگو با خورنا گفت: عدم استقرار نماینده ای از طرف موسسه جهاد نصر در محل اجرای پروژه ها که دارای اخیتارات کافی جهت رفع مشکلات کشاورزان وجود ندارد که این امر موجب ایجاد مشکلات در منطقه شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ومنابع طبیعی شادگان افزود: در شهرستان شادگان مزارعی که بیش از ۴ سال در اختیار پیمانکار موسسه جهاد نصر قرار داده شده وکشاورزان را از کشت وزرع محروم نموده وتاکنون به بهره برداری نرسیده که این مورد از طریق مسئولین موسسه جهاد نصر استان پیگیری شده وتاکنون نتیجه ای حاصل نشده است .

مهندس دریس ادامه داد : هیچگونه همکاری از سوی موسسه جهاد نصر با تشکلها از جمله تعاونیهای تولید وجود ندارد.

وی گفت : عدم دعوت از تشکلها که نماینده واقعی کشاورزان در جلسات کارگاهی که با حضور مشاورین طرح وپیمانکار وخود موسسه جهاد نصر صورت می گیرد سبب عدم هماهنگی بین کشاورزان و موسسه شده است .

نماینده تعاونی های تولید استان خوزستان در گردهمایی اظهار داشت تا حال حاضر هیچگونه دوره های اموزشی ترویجی جهت اشنایی کشاورزان از فواید پروژه صورت نگرفته که این امر باعث نگرانی مسئولین تشکلها شده است وی در پایان ضمن خواستار توجه ویژه دولت به این امر ، از مهندس چنگلوایی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مدیرسازمان تعاون روستایی استان ومسئولین سازمان اب برق خوزستان تشکرو تقدیر نمود.