کلاهبرداری با قارچ از ۴۶نفر!

خورنا: جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران از دستگیری دو کلاهبردار که تحت‌عنوان شرکت پرورش قارچ اقدام به کلاهبرداری هفت میلیاردی از ۴۶ نفر کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ گلزاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به پرونده تشکیل شده مبنی بر اینکه افرادی در یکی از شهرک‌های صنعتی شهرستان رباط کریم در حال تأسیس و راه‌اندازی کارخانه تولید قارچ بوده و از این طریق اقدام به درج آگهی تبلیغاتی در روزنامه با عنوان واگذاری سهام شرکت مورد نظر خود می‌کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در ادامه افزود: با فعالیت‌های اطلاعاتی صورت گرفته توسط مأموران پلیس آگاهی رباط کریم فردی به نام «ط » شناسایی و در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد متهم افرادی را به عنوان سرمایه‌گذار به سوله‌ای نیمه‌کاره در اطراف رباط کریم می‌کشانند و به دروغ ادعا می‌کردند که کارخانه مجهز به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تولیدی زیرنظر کارشناسان مجرب شرکت قارچ با قرارداد یکی از شرکت‌های معتبر بیمه مدیریت می‌کند.

گلزاری در خصوص نحوه کلاهبرداری در این پرونده اضافه کرد: متهم برای سرمایه‌گذاران این گونه رویاپردازی می‌کرده که شعبه دوم کارخانه‌ای معروف که در یکی از شهرستان‌های استان تهران در حال فعالیت است، در این محل احداث خواهد شد و با این شیوه از ۴۶ نفر، مبلغی به ارزش هفت میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال دریافت کرده بود.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان تهران در مورد نحوه دستگیری متهمان شناسایی شده گفت: باتوجه به عدم ثبت این شرکت در سامانه سازمان شرکت‌ها و منفی بودن استعلام آن، مأموران پلیس آگاهی در اجرای حکم قضایی موفق به دستگیری متهم فراری پرونده “ط ” و همدست وی «حامد» شدند.

گلزاری در پایان خاطر نشان کرد: شاکیان پرونده که همگی از شهر تهران بودند، شناسایی شدند و متهمان پس از اعتراف به کلاهبرداری، هر کدام به ترتیب با قرارهای با ۱۰ و پنج میلیاردی روانه زندان شدند.