دزفول ظرفیت بالایی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی دارد

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:دزفول از ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈ عباس پاپی زاده ˈ روز دوشنبه در جریان بازدید از واحدهای صنعتی دزفول در شهرک صنعتی شماره یک گفت:شهرستان دزفول از صنایع بزرگ بی بهره بوده و عمده صنایعی که در دزفول مستقر است در قالب صنایع کوچک و کارگاهی است.

وی اظهار داشت:تنش های اقتصادی اخیر صدمه زیادی را به بخش صنعت وارد کرده و موجب افزایش نرخ بیکاری در شهرستان شده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می شود تا مشکلات صنعتگران دزفول با کمک مسوولان استانی و شهرستانی مرتفع شود.

پاپی زاده سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی همچنین کمبود زمین را از عمده مشکلات بخش صنعت در شهرستان دزفول برشمرد و گفت:به دلیل عدم اجرای صحیح قانون برخی صنعتگران دزفول دچار مشکلات بیمه ای شده که باید این مشکل پیگیری و رفع شود.

وی اظهار داشت:تلاش می شود زمینه ورود سرمایه گذاران در دزفول فراهم شود به همین منظور باید کارگروهی متشکل از نمایندگان شهرک صنعتی،فرمانداری،صنعت ومعدن،منابع طبیعی، راه و شهرسازی ،جهاد کشاورزی وامور اراضی تشکیل و در خصوص موضوعات مختلف بحث وتبادل نظر و تصمیم گیری شود.

پاپی زاده تامین خوراک مورد نیاز برای صنایع دزفول را از دیگر مشکلات صنعتگران دزفول عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با راه اندازی واحد پتروشیمی در دزفول این مشکل رفع شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود:مطالعات احداث واحد پتروشیمی در دزفول با چهار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و بزودی نتیجه مطالعات اعلام می شود.

در این بازدید نماینده مردم دزفول در مجلس ،رییس اداره صنعت ،معدن وتجارت ،مسوول شهرک صنعتی و تعدادی سرمایه گذار حضور داشتند.

مسوول امور مالی شرکت سریر پلاست در این بازدید با اشاره به نحوه کار این شرکت ایجاد اشتغال را هدف مهم این واحد صنعتی عنوان کرد و گفت:اگر مسوولان بتوانند صنایع بومی شهرستان دزفول را گسترش دهند می توان برای جوانان اشتغال ایجاد کرده و در کلیه زمینه ها پیشرفت کرد.

ˈحسن ولی زادهˈبا اشاره به طرح توسعه شرکت های اخوان قصابان (سریر پلاست،اکسیر پلیمر و کارنیکا پلاست ) گفت:با اختصاص پنج هکتار زمین برای توسعه این شرکت ها می توان اشتغالزایی فراوانی در دزفول ایجاد کرد.

ˈ بهزاد علیزاه ˈ مدیر عامل شرکت پلیمر پیشه جنوب دزفول نیز گفت:برای طرح توسعه این شرکت که تولید کننده لوازم پلاستیکی مصرفی وکشاورزی است نیاز به استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و تخصیص زمین برای توسعه است.

وی با اشاره به مشکل قطع برق در شهرک صنعتی گفت:هر ۱۰ دقیقه قطعی برق ۱۰ ساعت کار تولیدی را به عقب می اندازد که باید طرح توسعه پست برق شهرک صنعتی اجرا شود تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

پاپی زاده نیز برای کمک به حل مشکلات واحدهای صنعتی قول مساعد داد.