مهمترین شاخصه شورای شهر اهواز نداشتن نگرش قومی است

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مهمترین شاخصه چهارمین شورای شهر اهواز نداشتن نگرش قومی بوده و هست.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین علاسوند مقدم عصر امروز در بیست و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز با اشاره اظهار کرد: مهمترین شاخصه و هدف چهارمین دور فعالیت شورا شهر اهواز، این است نگاه قومی نداشته باشیم و ما همان شعاری را که انقلاب اسلامی ایران از آن پیروی می کند یعنی شعار «وحدت کلمه» را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهیم.

وی افزود: همه به این مسئله آگاهی دارند که نگرش قومی با چه اهدافی بوده و چه نتایجی را در بر خواهد داشت. باید گفت که مردم شهرستان اهواز و خوزستان دیگر خسته شده اند و تنها توسعه را از مسئولان استان خوزستان تقاضا می کنند.

رئیس شورا اسلامی شهراهواز بیان کرد: در بازدیدهایی که من و اعضای شورا اسلامی شهر اهواز از سطح شهر داشتیم شاهد بسیاری از امور ناعادلانه در سطح شهر بودیم که به عنوان نمونه می توان از مناطقی همچون لشکر تا کیانشهر یاد کرد که مناطقی هستند که به ندرت در آنها سکونت وجود دارد اما آن چنان جاده ها و پیاده روهایی در آنجا وجود دارد که با میلیارد ها تومان هزینه ساخته شده اند.

وی افزود: مناطقی همچون کوی رمضان، ملاشیه، عین دو، شلنگ آباد و صدها منطقه دیگر که بسیاری از شهروندان ما در این مناطق سکونت دارند هنوز هم به شکل تاسف باری در این مناطق به زندگی خود ادامه می دهند و حتی عکس حضرت امام خمینی که در اوایل انقلاب به صورت کلیشه ایی در این مناطق نصب  شده اند هنوز هم وجود دارد.

علاسوند ادامه داد: اینها همان کوچه ها و خیابان هایی است که محل عبور شهدا و رزمندگان ما بوده اند و هنوز هم بوی شهدا را می دهند. باید گفت که هم اکنون همین مردم مظلوم با این وضعیت گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب جان بر کف و وفا دارند.

وی بیان کرد: از گذشته انتقاد کردیم اکنون نیز باید از حال انتقاد کنیم. در خصوص پروژه کلنگ زنی پل سوم که سه روز پیش انجام شد ۱۷ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و برای آن نیز تخصیص اعتبار شد و بهتر است به همین اندازه نیز در محلات قدیمی هزینه شود.

رئیس شورا اسلامی شهراهواز عنوان کرد: منطقه ایی در حصیر آباد وجود دارد که زمانی محل تردد ده ها درشکه بود و اکنون نیز با همان وضعیت محل تردد صدها و هزاران ماشین در روز است و باید نسبت به نوسازی چنین مناطقی گامی موثر  برداشته شود.

علاسوند تصریح کرد: می خواهیم چهارمین شورا اسلامی شهر اهواز هرچه که انجام بدهد مردم بتوانند بهتر آن را لمس کنند و ما نیز از رسانه ها و کسانی که جلسات شورا را پوشش خبری می دهند هم اندیشی داشته و راه را نشان دهند نه آن که در حال نق زدن باشند.