آبادان میزبان مسابقات ورزشی پرستاران سراسر کشور

خورنا: دبیر اجرایی هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران سراسر کشور، برنامه‌های اجرایی و زمان‌بندی شده برای برگزاری رقابت بین ۶۰۰ پرستار از سراسر کشور را در آبادان تشریح کرد.

سعید لک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان، زمان برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی را بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، ۲۶ بهمن تا اول اسفند سال جاری عنوان کرد و اظهار کرد: در این جشنواره در بخش تیمی ۱۷ تیم فوتسال آقایان و ۱۰ تیم والیبال خانم‌ها و در بخش انفرادی نیز ۲۹۰ پرستار در رشته‌های شنا، شطرنج، دو ومیدانی، تنیس و دارت به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: امسال جشنواره فرهنگی و ورزشی پرستاران به نسبت سال گذشته با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و در مجموع ۶۰۰ پرستار منتخب که به مرحله نهایی راه  یافته‌اند به مدت یک هفته در قالب بخش‌های تیمی و انفرادی رقابت  می‌کنند.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور، اردوگاه میثاق شهر آبادان را محل اسکان رقابت‌کنندگان معرفی کرد و افزود: نخستین مرحله اسکان را ساعت ۱۴ روز ۲۵ بهمن برای رقبای تیمی داریم که مراسم قرعه‌کشی مسابقات آنها نیز در همان روز برگزار می‌شود و دومین مرحله اسکان متعلق به رقبای رشته‌های انفرادی در عصر روز دوشنبه ۲۸ بهمن همزمان با خروج تیم‌های بازنده است.

وی با اشاره به اعلام زمان افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره صبح روز شنبه؛ ۲۶ بهمن و مراسم اختتامیه صبح روز پنجشنبه اول اسفندماه سال جاری است.

لک تصریح کرد: یکی از علل انتخاب آبادان برای برگزاری این جشنواره؛ فضای معنوی این شهر به عنوان یکی از نمادهای سال‌های دفاع مقدس است و بازدید از مناطق جنگی نیز از برنامه‌های حاشیه‌ای هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام هماهنگی‌ها و تدارکات لازم برای اجرای این جشنواره در آبادان صورت گرفته و این شهر به طور کامل آمادگی برگزاری این جشنواره را دارد.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور افزود: ایجاد روحیه شور و نشاط در جامعه پرستاری با توجه به سختی این حرفه و آشنایی پرستاران با آداب و رسوم مردم مناطق مختلف کشور از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

به گفته لک، هفتمین جشنواره فرهنگی و ورزشی پرستاران سراسر کشور به همت سازمان نظام پرستاری و پشتیبانی ارگان‌های مختلف اعم استانداری خوزستان، فرمانداری آبادان، دانشکده علوم پزشکی آبادان، اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان، صندوق قرض‌الحسنه پرستاری امام جواد (ع)، سازمان منطقه آزاد اروند، اداره بنادر و دریانوردی آبادان، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی آبادان، شرکت بیمه البرز، شهرداری آبادان، شورای اسلامی شهر آبادان و تأمین اجتماعی کل کشور برگزار می‌شود.