راه‌اندازی مرکز پژوهشی صنایع دستی شوشتر

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر از راه‌اندازی مرکز پژوهشی صنایع دستی شهرستان شوشتر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، علی‌محمد چهارمحالی عصر امروز در مراسم افتتاح موزه کار و ابزار شهرستان شوشتر، اظهار داشت: صنایع دستی شوشتر به پژوهش نیاز مبرم دارد و به این دلیل باید تلاش کرد تا در این بخش اقدامی قابل توجه و درخور تحسین اجرا شود.

وی افزود: در حوزه مردم شناسی فضای بسیار زیادی برای فعالیت وجود دارد و باید با راه‌اندازی موزه‌های متعدد و تخصصی در این زمینه گامی اساسی در راستای معرفی داشته‌های فرهنگی این شهرستان تاریخی برداریم.

چهارمحالی با اشاره به ملزومات راه‌اندازی موزه‌ها در شوشتر تاکید کرد و گفت: یکی از ملزومات راه‌اندازی موزه در شهرستان شوشتر امنیت است و این مهم تنها با نصب تجهیزات فراهم می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر ابراز داشت: برای حمایت از این‌گونه موزه‌ها باید فعالیت گسترده‌ای در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه از همه توان خود در راستای فراهم کردن شرایط امن برای فعالیت این موزه تلاش خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: شهرستان شوشتر توانمندی زیادی برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی دارد و باید در این زمینه هم فضا و هم اقلام مورد نیاز را فراهم کرد و در این زمینه در تلاش هستیم تا موزه‌های بعدی شوشتر در آینده نزدیک افتتاح شوند.

چهارمحالی افزود: در بخش صنایع دستی شهرستان شوشتر فضا برای کارهای نوین و جدید بسیار فراهم است و به این دلیل می‌کوشیم تا صنایع فراموش شده را در شوشتر بار دیگر احیا کنیم.