عضو شورای شهر اهواز: سود سرمایه‌گذار برابر با سود شهر است

خورنا: عضو شورای شهر اهواز گفت: سرمایه‌گذار در بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری در کلانشهر اهواز باید بیشترین سود را ببرد زیرا سود سرمایه‌گذار برابر با سود شهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام کاظم سواری در نشست علمی- تخصصی سرمایه‌گذاری توسعه اقتصادی کلانشهر اهواز که ظهر امروز در شهرداری اهواز برگزار شد اظهار کرد: مطالعات اعضای شورای شهر اهواز در خصوص افزایش مشارکت‌ها و درآمد شهرداری آن‌ها را برآن داشت که کمیسیون مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی را در شورا تشکیل دهند.

وی ادامه داد: در این کمیسیون با توجه به پتانسل‌های موجود در کلانشهر اهواز برنامه‌های مدونی در جهت افزایش مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کلانشهر اهواز در نظر گرفته شده است تا زمینه رشد و توسعه را در شهر ایجاد کند.

عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: شورای شهر اهواز احساس است که باید پایه کار مشارکت‌ها و شیوه‌نامه به اضافه راهکاری‌های آن مشخص شود تا بتوان مشارکت را قانونمند کرد.

وی در این خصوص اضافه کرد: به این ترتیب ترس و واهمه سرمایه‌گذاران در خصوص مشارکت از بین می‌رود.

سواری با بین اینکه توسعه کلانشهر اهواز در گروی افزایش بحث مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری در شهر است تصریح کرد: شروع اولیه کار برای افزایش مشارکت‌ها باید تفاهمی و براساس تعامل دستگاه‌های مختلف با یکدیگر باشد.

وی افزود: بعضی از دستگاه‌ها پتانسیل خوبی دارند که می‌توانند به عنوان شریک وارد کار شهرداری شوند و اطمینان کار را بالا ببرند.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه مشارکت باید برنامه‌ای مدون داشته باشد اذعان کرد: باید شیوه‌های جذب سرمایه‌گذار را پیدا کنیم و از این شیوه که به جیب شهروندان متکی باشیم دوری کنیم.

وی خاطر نشان گرد: عوارض قانونی را هر شهروندی باید پرداخت کند اما اینکه به شهروند فشار وارد آید کار اشتباهی است.

سواری با بیان اینکه دنیا به دنبال این است که از سرمایه‌گذاری خصوصی استفاده عام داشته باشد عنوان کرد: ما باید یک غیرت شهروندی داشته باشیم و فرهنگ‌سازی شود که ابتدا مسئولان به ضرورت امر برسند سپس شهروندان خود را از طریق پرداخت عوارض در عمران و توسعه شهر سهیم بداند.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری در کلانشهر اهواز باید اطمینان شهروندان جذب شود تصریح کرد: سرمایه‌های کلانی از شهروندان اهواز در کشورهای حاشیه خلیج فارس سرمایه‌گذاری می‌شود باید این سوال را از خود بپرسیم که چرا این اتفاق می‌افتد؟

عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد: ابتدا باید بسترهای لازم برای سرمایه‌گذار فراهم شود و باید بازی سرمایه‌گذار و مشارکت شهرداری را براساس سیاست برد ـ برد بگذاریم.

وی ادامه داد: اینکه تنها شهرداری بخواهد سود کند باعث می‌شود سرمایه‌گذاری و مشارکت شهروندان مانند برنامه‌های دیگر عقیم بماند بنابراین باید همت کنیم که سرمایه‌گذار سود ببرد.

سواری تصریح کرد: سرمایه‌گذار در بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری در کلانشهر اهواز باید بیشترین سود را ببرد زیرا سود سرمایه‌گذار برابر با سود شهر است.