برنج‌های سبد کالا با حمایت از صنعت داخلی منافات دارد

خورنا: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: برنج‌های سبدکالای دولت با حمایت از تولیدات داخلی منافات دارد.

عباس پاپی‌زاده اظهار کرد: برای تامین برنج مورد نیاز سبد کالای دولت بیش از سه برابر برنج مورد نیاز کشور در سال‌های عادی برنج وارد کرده‌اند ولی از برنج‌های داخلی استفاده نشده است و این اقدام با روح حمایت از تولیدات داخلی منافات دارد.

وی افزود: برنج داخلی با این واردات برای فروش در بازار دچار مشکل می‌شود و به این دلیل کشاورزان با این مسئله به بحران خواهند رسید و دولت در این زمینه تدبیر صحیحی به کار نبسته است.

پاپی‌زاده گفت: در توزیع سبدکالای دولتی به جای اینکه از تولید داخلی حمایت شود بیشتر به واردات توجه شده و به این دلیل باز هم دست تولیدکننده داخلی از حمایت خالی مانده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نباید در این زمینه شرایط به نحوی باشد که زمینه برای واردات محصولات خارجی به نحوی فراهم شود که تولیدات داخلی از فروش باز بمانند و این مسئله برای تولید کننده داخلی همراه با زیان است.

وی گفت: باید دقت شود تا مصرف این برنج‌های هندی به سلامت مردم صدمه‌ای وارد نکند ولی بررسی‌ها بر عوارض داشتن استفاده از این برنج‌ها تاکید دارد و به این دلیل خواهان آن هستیم تا در توزیع سبدکالا تجدید نظر شود.