«گفتمان نوجوان و انقلاب اسلامی» در امیدیه

خورنا: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امیدیه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری اداره‌ آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه‌ امیدیه، «گفتمان نوجوان و انقلاب اسلامی» را در این شهرستان برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک امیدیه به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز با همکاری اداره‌ آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه‌ شهرستان امیدیه، «گفتمان نوجوان و انقلاب اسلامی» را در این شهرستان برگزار کرد.

امام جمعه‌ شهرستان امیدیه در ابتدای این برنامه لازمه شناخت انقلاب اسلامی ایران را شناخت کامل اسلام معرفی کرد و به بیان تاریخ از صدر اسلام تا حکومت حضرت علی (ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام مهدی علیزاده در ادامه با اشاره به اهمیت، عزت و اقتدار مسلمین، پیروی از دستورات دین اسلام را عامل و رمز پیروزی دین پیامبر اعظم دانست و تلاش همه‌ مؤمنین را در حفظ ارزش‌های دینی خواستار شد.

وی در ادامه فرهنگ انتظار، عاشورا و پیوند با ولایت فقیه را سه عامل مهم معرفی کرد که در گذر این سی و پنج سال از عمر انقلاب باعث پیشرفت، صعود و همدلی و وحدت در کشور ایران شده است.

در ادامه نشست «گفتمان نوجوان و انقلاب اسلامی» نوجوانان شرکت کننده در این برنامه سؤالات خود را پیرامون انقلاب اسلامی عنوان کردند که حجت‌الاسلام مهدی علیزاده نیز با لحنی بسیار دوستانه و متناسب با مخاطبین به ذکر پاسخ‌های این عزیزان پرداختند.

بر اساس این گزارش سؤالات نوجوانان شرکت کننده در رابطه با راه‌های خودکفایی کشور، وظایف نوجوانان پس از انقلاب و در عصر حاضر، راه‌های برقراری عدالت در کشور عنوان شد که امام جمعه امیدیه ضمن پاسخ به سؤالات آینده سازان ایران اسلامی به سه نکته‌ مهم اشاره کردند و از نوجوانان کشور خواستند علاوه بر پرورش ایمان و تذهیب نفس، در تحصیل علم کوشا باشند تا بتوانیم کشوری سرافراز و با اقتدار داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، «گفتمان نوجوان و انقلاب اسلامی» یکی از برنامه‌های مصوب کمیته کودک و نوجوان استان است که در شهرستان امیدیه با همکاری اداره‌ آموزش و پرورش و دفتر امام جمعه برگزار شد.