مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان درباره حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی چه گفت؟

خورنا: مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، حفظ دست آوردهای انقلاب اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد تقی‌زاده در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده نقاشی مرز و مرزبانی کشور که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شهدای رضوی دبیرستان دخترانه شهیده فریده گلچهره منطقه کیانپارس اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی دفاع کنیم باید رهبر خود را بشناسیم.

وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر ما بوده‌اند و پس از ایشان نیز حضرت آیت الله خامنه‌ای این مسئولیت را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه از همه دانش آموزان خواست تا گذشته تاریخی کشور ایران را بررسی کنند زیرا کشور ما گذشته پر فراز و نشیب داشت.

این مقام مسئول در ادامه به تقسیم‌بندی تاریخ ایران به ۲ بخش پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش نخست این تاریخ از زمانی که آریایی‌ها در ایران سکونت کردند تا انقلاب مشروطه ادامه بود.

وی بیان کرد: بخش دوم تاریخ ایران نیز از انقلاب مشروطه آغاز شده است و تا زمان کنونی که ما در آن زندگی می‌کنیم؛ ادامه داشته است.

تقی‌زاده عنوان کرد: در بخش نخست یعنی از زمانی که آریایی‌ها در ایران سکونت کردند تا انقلاب مشروطه، فقط ۲ چیز در مملکت وجود داشت که شاه و رعیت بود و چیزی به نام مردم و ملت در کار نبود.

به گفته وی، بعد از انقلاب مشروطه با ۲ واژه جدید به نام‌های مردم و قانون آشنا شدیم زیرا تا قبل از آن هر چه شاه می‌گفت باید رعیت چشم و گوش بسته آن را اجرا می‌کردند و قانونی هم وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: این روند تا سال ۱۳۴۲ که قیام امام خمینی (ره) آغاز شد ادامه پیدا کرد و پس از آن بود که ملت با وظایف خود بیشتر آشنا شد و به صحنه آمد.

وی تصریح کرد: با حضور مردم در صحنه، حکومت پهلوی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به پیروزی رسید که باید قدردان آن باشیم.