ساماندهی دست فروشان در سطح شهر اهواز

خورنا: معاون عمرانی استاندار خوزستان خواستار ساماندهی دست‌ فروشان در سطح شهر اهواز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، احمد سیاحی در آیین بهره‌برداری از پروژه بهسازی خیابان سلمان فارسی اهواز که ظهر امروز با حضور عبدالعزیز فدعمی فرماندار اهواز انجام شد، اظهار کرد: مسئولان برای ساماندهی دست فروشان در سطح شهر اهواز اقدام کنند.

وی افزود: البته باید این کار به نحوی انجام شود که دخالتی در کار مغازه‌دار‌ها و عبور و مرور عابران پیاده نداشته باشد و شان دست‌فروشان هم حفظ شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: شهرداری و شورای شهر یک دولت کوچک هستند که اگر کسی می‌خواهد یک ارزیابی از شهر داشته باشد باید به عملکرد این نهاد‌ها و میزان رضایتمندی شهروندان توجه کند.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات موجود در اهواز گفت: در اهواز نقاط ترافیکی وجود دارد که باید رفع شود البته این نقاط شناسایی شده‌اند.

به گفته وی، برای رفع مشکلات ترافیکی اهواز برنامه‌ریزی‌های مدونی با کمک پلیس راهور استان تدوین شده است که از جمله آن می‌توان به ساخت زیر گذر‌ها اشاره کرد.

سیاحی تصریح کرد: کارهای خوبی در استان خوزستان در حال انجام است ولی شان مردم خوزستان و اهواز خیلی بالا‌تر از این‌ها است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: برنامه جامعی برای کلانشهر اهواز تدوین شده که امیدواریم با وحدتی که بین مسئولان وجود دارد اجرا شود.

وی با اشاره به پروژه بهسازی خیابان سلمان فارسی کلان شهر اهواز اظهار داشت: اجرای این پروژه بسیار سنگین و زمان بر بود ولی در زمان وعده داده شده به شهروندان اهوازی به بهره‌برداری رسید.

سیاحی در ادامه به آغاز ساخت پل شهید دقایقی اهواز اشاره کرد و ادامه داد: مراسم کلنگ‌زنی این پروژه روز گذشته با حضور مسئولان استانی انجام شد که شهرداری اهواز این قول را داده که کار ساخت این پل بیش از یک سال به طول طول نکشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده تا در شهرهای مختلف پارک‌ها و مراکز تفریحی ساخته شود و احداث یک میدان اجتماعات در هر شهر نیز در دستور کار قرار گرفت که برای این کار‌ها مشاور نیز مشخص شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به ساحل رودخانه کارون اشاره کرد و افزود: به دنبال اجرای طرح ساحل سازی هستیم.

وی اضافه کرد: شهرداری اهواز باید ساحل سازی رودخانه کارون را به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد تا یک محیط شاد برای شهروندان ایجاد شود.

به گفته سیاحی، یکی از ایده‌ها برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های رودخانه کارون این است که با استفاده از حضور بخش خصوصی، افراد در ساحل این رودخانه قایق‌های خصوصی داشته باشند و بتوانند از یک فضای شاد بهره‌مند شوند.

وی گفت: یکی از کارهایی که ما از شهرداری می‌خواهیم طرح سنگ فرش کردن خیابان امام خمینی اهواز است و اگر برای انجام این کار مشکلی وجود داشت استانداری هم کمک خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان ملی‌ترین استان کشور است و به دلیل شرایط خاص آب و هوایی، مردم بیشتر ساعات شبانه روز را نمی‌توانند بیرون بیایند بنابراین با کارهایی که انجام می‌شود باید زمینه را برای استفاده بهتر شهروندان فراهم سازیم.