افتتاح یک‌چهارم کتابخانه‌های خوزستان در مدت یک سال

خورنا: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح یک‌چهارم کتابخانه‌های عمومی خوزستان در مدت کمتر از یک سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، لفته منصوری در آیین افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی که پیش از ظهر امروز در محل این کتابخانه برگزار شد اظهار کرد: امروز گرد هم آمدیم تا کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی را که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است افتتاح کنیم.

وی به تولیت حضرت آیت الله سید علی شفیعی بر این کتابخانه اشاره کرد و ادامه داد: آیت‌الله شفیعی با پذیرش تولیت این کتابخانه که به نام فرزند بزرگوارشان مزین شده است ما را مفتخر کردند زیرا ایشان یک کتابدار هستند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان خاطرنشان کرد: مساحت کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع است که زمین آن توسط استانداری واگذار شده است.

وی اضافه کرد: این کتابخانه دارای مخزن کتاب، دو سالن مجزا برای خواهران و برادران، ۱۴ هزار جلد کتاب، ۱۵۰ صندلی و ۱۹ رایانه است.

منصوری با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این کتابخانه از محل تملک دارایی خوزستان هزینه شده است اذعان کرد: کلانشهر اهواز دارای ۳۴ کتابخانه و استان خوزستان نیز دارای ۲۰۶ کتابخانه است.

وی عنوان کرد: در کمتر از یک سال، یک چهارم کتابخانه‌های عمومی خوزستان افتتاح شده است.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان با بیان اینکه تنها نهاد فرهنگی هستیم که می‌توانیم در روستا‌ها کتابخانه داشته باشیم اظهار کرد: بیش از سه درصد جمعیت اهواز عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.