استاندار خوزستان خواستار شد ضرورت همکاری خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی

خورنا: استاندار خوزستان بر ضرورت همکاری خیران در ساخت کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در آیین افتتاح کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی که پیش از ظهر امروز در محل این کتابخانه برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهدای دهه فجر و هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره آن‌ها که دلاورانه در برابر دشمن ایستادند مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: اگر ذره‌ای احساس مسئولیت در مسئولان وجود داشته باشد نباید لحظه‌ای خواب آرام داشته باشند زیرا سرمایه‌ای به ما رسیده که صیانت از آن دشوار است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: راه دفاع از کشور گارد گرفتن در برابر دشمن نیست بلکه باید به صورت علمی از حیثیت و ارزش‌های انقلاب دفاع کرد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه مکانی مقدس برای افراد محقق و جویای علم است عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جنبه‌های سخت افزاری کسب علم مقداری توجه شد اما در زمینه جذب افراد به سوی مکان‌هایی مانند کتابخانه‌ها غفلت شده است.

مقتدایی بر جذب علاقه‌مندان به سوی کتابخانه‌ها تاکید کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های استان باید به موازات امکاناتی که ایجاد کرده است مخاطبان جوان و غیر تخصصی را به سوی کتابخانه‌ها جذب کند.

وی، حضور خیران در ساخت کتابخانه‌ها را موثر دانست و اذعان کرد: احداث کتابخانه توسط خیران از اقدامات زیبایی است که تاثیرات مطلوب و زیبنده‌ای دارد.

استاندار خوزستان به اقدامی که در هفته مبارزه با مواد مخدر انجام شد اشاره کرد و افزود: جامعه معتادی که بهبود یافته‌اند تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند که در هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور خیران در مراکز ترک اعتیاد قرار بر این شد که جهت اشتغال و اداره خانواده به آن‌ها کمک شود.

وی با بیان اینکه خوزستان به حضور خیران در ساخت کتابخانه عمومی نیاز دارد عنوان کرد: ساخت کتابخانه شهید سید مرتضی شفیعی به همت نهاد کتابخانه‌های استان و کمک‌های سید جعفر حجازی صورت گرفت که لازم است از آن‌ها تقدیر و تشکر شود.

مقتدایی در پایان به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: همگی در ۲۲ بهمن با حضور پررنگ خود یاد شهدا را گرامی خواهیم داشت.