آیت‌الله موسوی‌جزایری: علمای شیعه از غیبت صغری تا غیبت کبری در برابر شیاطین ایستادگی کردند

خورنا: نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه علمای شیعه از غیبت صغری تا غیبت کبری در برابر شیاطین ایستادگی کردند، گفت: حال نوبت مراجع عظام ماست که با سلاح علم به جنگ شیطان بروند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری در آیین افتتاح کتابخانه عمومی و تخصصی شهید سید مرتضی شفیعی که پیش از ظهر امروز در محل این کتابخانه برگزار شد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام جعفر صادق (ع) علمای شیعه در حقیقت سربازانی هستند که در مرز در برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: شیطان و اصحابش در آن طرف مرز هستند و می‌خواهند به مردم هجوم ببرند اما علما جان بر کف سینه سپر کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند که شیاطین به دین مردم صدمه بزنند.

موسوی جزایری با بیان اینکه علمای شیعه از غیبت صغری تا غیبت کبری در برابر شیاطین ایستادگی کردند تصریح کرد: حال نوبت مراجع عظام ما و رهبر معظم انقلاب است که با سلاح علم به جنگ شیطان بروند.

وی خاطر نشان کرد: اینجا اسلحه، توپ و تانک جوابگو نیست بلکه با علم است که می‌توان شبهات را برطرف کرد زیرا شیاطین با ایجاد شبهه در دین مردم و تهاجم فرهنگی، ضعفای شیعه را از پای درمی آورند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه علما با علم، فضل و تقوا در برابر شیاطین ایستادگی کردند اذعان کرد: علمای ربانی غیر از خدا به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنند و نتیجه آن پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی ایران بود که جز به رهبری خمینی کبیر پیروز نمی‌گردید.

وی روحیات و اخلاص شهید سید مرتضی شفیعی را برشمرد و عنوان کرد: شهید سید مرتضی زمانی که مشاهده کرد ایران اسلامی در خطر است احساس تکلیف کرد و با پشت پا زدن به دنیا تکلیف شرعی خود را انجام داد.

موسوی جزایری با بیان اینکه این کتابخانه باید جوابگوی محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی باشد اظهار کرد: یک نفر به نام فیصل نور ۲۰ سال قبل شبهات عمیقی در مذهب شیعه ایجاد کرد و تا کنون هیچ کدام از ما علما، جواب وی را نداده‌ایم.

وی در این خصوص اضافه کرد: امروز چند طلبه قسم یاد کرده‌اند که دست به هیچ کاری نزنند تا جواب‌های کافی و برنده برای این فرد خبیث بیابند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه این طلاب برای دستیابی به جواب به مرجع و کتاب نیاز دارند عنوان کرد: این کتابخانه می‌تواند جوابگوی این نیاز‌ها باشد و به ابزاری برای محققان دانشگاهی و حوزوی برای مبارزه با شیاطین تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مزایای کتابخانه سید مرتضی شفیعی تولیت آیت‌الله سید علی شفیعی بر این کتابخانه است، شخصیتی کتاب‌شناس که نیازهای محققان را از آن‌ها بهتر می‌داند.

موسوی جزایری با بیان اینکه یک هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود به این کتابخانه اهدا می‌کنم گفت: در حال حاضر این کتابخانه دارای ۱۲ هزار جلد کتاب است اما باید توسعه پیدا کند.

وی ضمن تقدیر از مدیر کل نهاد کتابخانه‌های خوزستان بیان کرد: در مدتی که لفته منصوری مدیریت کتابخانه‌های خوزستان را به عهده دارد شاهد افتتاح کتابخانه‌های بسیاری در سطح استان بودیم.