توقیف ۱۸۵ تن شن و ماسه غیراستاندارد در دزفول

خورنا: رئیس اداره استاندارد ناحیه شمال خوزستان از توقیف بیش از ۱۸۵ تن شن و ماسه غیر استاندارد در شهرستان دزفول خبر داد.

محمداسماعیل شیخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: در دی ماه سال جاری و در راستای اجرای استاندارد و نظارت مستمر بر واحدهای تولیدی، کارشناسان این اداره در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دزفول بیش از یک هزار و ۸۵۰ تن شن و ماسه از هشت واحد تولیدی را بدلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر، توقیف و جمع‌آوری کردند.

وی افزود: همچنین مقدار یک هزار و ۶۰۰ متر عایق رطوبتی ساختمان نیز به‌دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری معتبر، توقیف و جمع‌آوری شد.

رئیس اداره استاندارد ناحیه شمال خوزستان خاطرنشان کرد: پرونده این تخلف‌ها به واحد حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان برای پیگیری قضایی ارسال شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت این محصولات در پروژه‌های ساختمانی از همشهریان درخواست می‌شود قبل از خرید هر محصولی از استاندارد بودن آن محصول اطمینان حاصل کنند.

شیخ در پایان عنوان کرد: اداره کل استاندارد خوزستان به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی در استانداردسازی واحدهای تولیدی و نیز اعلام و معرفی عمومی تولیدکنندگان متخلف و فاقد نشان استاندارد و نیز ارجاع آنان به مراجع ذیصلاح قضایی را دارد.