پیگیر اختصاص درصدی از درآمد نفت به خوزستان هستیم

خورنا: عضو کمیسیون تلفیق گفت: بخشی از درآمد نفت باید در استان های نفتخیز کشور از جمله خوزستان هزینه شود.
 عضو کمیسیون تلفیق گفت:بخشی از درآمد نفت باید در استان های نفتخیز کشور از جمله خوزستان هزینه شود.
ˈ عباس پاپی زادهˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صنعت نفت بیش از صد سال است که در ایران فعال است و شرکت های نفتی در خوزستان نیز به انتهای عمر مفید خود رسیده اند.
وی افزود:با گذشت سالیان و فعالیت این شرکت های نفتی در استان خوزستان مسایل و مشکلات زیست محیطی بسیاری برای مردم خوزستان به وجود آمده و سلامت شهروندان خوزستانی به مخاطره افتاده است.
پاپی زاده گفت:مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت های شرکت نفتی دامنگیر مردم خوزستان شده به گونه ای که با نخستین بارندگی بسیاری از شهروندان دچار مشکل تنفسی شده و روانه بیمارستان شدند.
وی بروز این مشکلات را ناشی از فعالیت های نفتی در خوزستان دانست وگفت:در کنار شهرها،روستاها وآبادی های استان خوزستان مشعل های بزرگ نفتی شبانه روز در حال سوختن است که آلودگی های بسیاری را برای مردم در پی داشته و این درحالی است که بسیاری از مردم خوزستان حتی از دسترسی به بیمارستان محرومند.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت:برای جبران خسارت های ناشی از فعالیت شرکت های نفتی به دولت پیشنهاد شد درآمد نفت در استان های نفتخیز کشور هزینه شود.
وی افزود:با اختصاص این بودجه بخشی از منابع صرف توسعه شهرهای خوزستان می شود.
پاپی زاده اظهار داشت:این پیشنهاد به وزارت نفت ارائه شده و مجمع نمایندگان خوزستان نیز از این پیشنهاد استقبال کردند