۱۰۰ تن ماهی از مزارع پرورش ماهی و دریا در خوزستان استحصال شد

خورنا: مدیر کل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون حدود یک صد تن ماهی از مزارع پرورش ماهی و دریا در استان خوزستان استحصال شده است.

عبدالرحیم مغینمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از میزان کل ماهی استحصال شده حدود ۵۰ هزار تن آن در  بخش صید و صیادی از دریا و ۵۰ هزار تن دیگر نیز از مزارع پرورش ماهی( استخرهای ماهی) حاصل شده است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰ هزار نفر در سطحی معادل ۱۲ هزار هکتار از اراضی خوزستان به فعالیت آبزی پروری مشغول هستند.

مغینمی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری در بخش استحصال ماهی از استخرهای پرورشی، حدود ۲۰ درصد افزایش برداشت نسبت به اکنون داشته باشیم.

مدیرکل شیلات خوزستان یادآور شد: در بخش صید به دلیل کاهش ذخایر و اعمال برخی ممنوعیت های صید رشدی به لحاظ استحصال ماهی از دریا نخواهیم داشت، سعی می کنیم وضعیت فعلی را نگه داریم.

مغینمی با بیان اینکه در زمان حاضر استقبال خوبی از سرمایه گذاری در بخش شیلات صورت گرفته است، گفت: انتظار می رود که بخش خصوصی و سرمایه گذاران در زنجیره مجموعه فعالیتهای شیلاتی همچون بحث فرآوری محصول و توسعه اسکله های صیادی ورود پیدا کنند.

وی افزود: با توجه به شرایط خوبی که استان خوزستان از نظر اقلیمی و صیدگاهها دارد چنانچه اعتبارات قابل قبولی را برای توسعه زیر ساختهای شیلاتی و عمرانی در اختیار ما قرار دهند، می توانیم میزان تولیداتمان را حداقل ظرف مدت سه تا چهار سال آینده (پایان برنامه پنجم توسعه)  تا ۴۰ درصد محصولات آبزی پروری مان را افزایش دهیم.

به گفته مغینمی در زمان حاضر خوزستان در بخش صید و صیادی جایگاه سوم  کشور و در بخش آبزی پروری رتبه دوم کشور را دارا است.