استاندار خوزستان: پدرخوانده‌های درون و برون استانی را سر جای خود بنشانیم

خورنا: استاندار خوزستان گفت: پدرخوانده‌های درون و برون استانی را باید سرجای خود بنشانیم و این وظیفه شورای برنامه‌ریزی است که مقتدارانه وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی استان به سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در راستای توسعه همه جانبه خوزستان می‌پردازد.

وی ادامه داد: اگر شورای برنامه‌ریزی به درستی عمل کند قطعا وضعیت استان به سمت و سویی خواهد رفت که توسعه همه‌جانبه را تجربه کند.

استاندار خوزستان به توسعه نیافتگی استان اشاره کرد و گفت: تا زمانی که صنایع سنگین و پدرخوانده‌ها در خوزستان هستند با این مشکل مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حضور صنایع سنگین باعث می‌شود که بخش اعظم تصمیم‌گیری‌ها در مرکز باشد اذعان کرد: چرا باید با وجود پتانسیل‌های موجود در خوزستان ما در زمینه اشتغال با مشکل مواجه باشیم.

مقتدایی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در خوزستان به یک تعارض تبدیل شده است عنوان کرد: اگر ما صنایعی داریم که ۶۰ میلیون دلار برای آن سرمایه‌گذاری می‌شود چه بهتر که یک میلیون دلار آن صرف مسائل زیست محیطی شود.

وی خاطر نشان کرد: مدیران در استان‌هایی مانند کرمان، سمنان و فارس بهتر می‌توانند برای خود تصمیم‌گیری کنند اما ما در خوزستان زمانی که می‌خواهیم درباره محیط زیست تصمیم‌گیری کنیم با صنایعی مانند پتروشیمی، نفت و نیشکر مواجه هستیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این تعارضات مایه توقف است اضافه کرد: شرایط خوزستان می‌طلبد که برنامه منطقه‌ای برای خود داشته باشیم، البته بهتر است بلند نگاه نکنیم همین که خشت‌هایی بگذاریم که بنایی ایجاد شود که در دوره مدیریت خود به نتیجه برسیم کافی است.

وی عنوان کرد: خوزستان به دلیل موارد استراتژیک و راهبردی آنقدر مورد توجه مرکز قرار گرفته است که مدیران دچار احساس بی‌هویتی در تصمیم‌گیری‌ها شده‌اند.

مقتدایی، خوزستان را به یک کامیون تشبیه کرد و گفت: خوزستان مانند یک کامیون پر از اجناس ذی قیمت است که در مسیر جاده چپ شده و مردم محل به جای کمک به راننده به فکر بار کامیون هستند.

وی افزود: در خوزستان نعمت‌های فراوانی وجود دارد که مسئولان نظام به جای توجه به مردم استان که می‌توانند بانی رشد و توسعه باشند تنها به فکر منابع استان هستند و مردم مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این مسائل مسئولیت ما را در شورای برنامه ریزی سنگین می‌کند اظهار کرد: در این شورا باید مشخص شود که ما حرف برای گفتن داریم و اگر نقطه نظراتمان با برنامه‌ریزی ملی تعارض دارد باید استدلال داشته باشیم.

مقتدایی به جنجال‌های به وجود آمده به دنبال جابه جایی مدیران استانی اشاره کرد و گفت: پدرخوانده‌های حقیقی و حقوقی درون استان باید کاهش پیدا کند و مشخص شود که تصمیم گیری بر عهده چه کسی است.

وی به وجود صنایع عظیم در خوزستان اشاره کرد و خطاب به مدیران گفت: زمانی که بحث تقویت پیمانکار در استان پیش می‌آید کسانی حرف می‌زنند که انگار شما هیچ کاره هستید.

وی با بیان اینکه در هنگام فقر کسی سراغی از ما نمی‌گیرد اذعان کرد: هیئت همراه رئیس جمهور تاکید داشتند که تصمیمات در رابطه با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسعه کشاورزی، در شورای برنامه‌ریزی گرفته شود و حال ما باید آنقدر پررنگ ظاهر شویم که در مرکز برای ما تصمیم‌گیری نکنند.

مقتدایی افزود: عملکرد ضعیف ما باعث می‌شود به ما بگویند شما آدم‌های توانمندی نیستید و دیگری باید تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر شورای برنامه‌ریزی قوی از نظر فکری و پشتوانه‌ای نداشته باشیم، باخته‌ایم تصریح کرد: پدرخوانده‌های درون و برون استانی را باید سرجای خود بنشانیم و این وظیفه شورای برنامه‌ریزی است که مقتدرانه وارد عمل شود.

وی به تعارض سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها در استان به ضدسرمایه‌گذاری تبدیل می‌شود.

استاندار خوزستان در ادامه افزود: مانند اینکه ۶ سد در خوزستان می‌سازیم بعد می‌گوییم آب نداریم، هزینه این اشتباهات بزرگ را چه کسی باید پرداخت کند؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک شهروند ، بسم الله الرحمن الرحیم پدرخوانده ..... بعد میشه زن پدر ..... بعد دایه ...... آغاز فرافکنی ..... آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است . براد اگه می خوای موفق بشی ، این فرمایش امام علی (ع) را آویزه گوش کن : من شاور الناس شارکهم فی عقولهم گرچه دیر است ....اما