جشنواره سازه‌های ماکارونی خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز

خورنا: رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری پنجمین جشنواره سازه‌های ماکارونی خوزستان به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا غفوری صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی در دانشکده مهندسی اظهار کرد: پنجمین جشنواره سازه‌های ماکارونی دانشگاه‌ها و مراکز آموز عالی خوزستان به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار خواهد شد.

وی افزود: پنجمین جشنواره سازه‌های ماکارونی روز ۲۶ فروردین ماه ۹۳ در دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: این مسابقات به منظور تقویت دانشجویان رشته عمران و برای پنجمین بار برگزار می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداقل ۳۵ تیم از دانشگاه‌ها و مراکز آموز عالی خوزستان در بخش مسابقه جشنواره سازه‌های ماکارونی با هم رقابت کنند.

غفوری زمان ثبت نام تیم‌ها برای شرکت در مسابقات سازه‌های ماکارونی را از اول تا بیستم اسفندماه امسال بیان کرد و افزود: برای حدود ۵۰ موسسه آموزش عالی و دانشگاه استان خوزستان فراخوان و دعوتنامه برای شرکت ارسال شده است.

به گفته وی، علاقه‌مندان برای ثبت نام باید از طریق وب سایت مسابقه به آدرس www. sps5. ir اقدام کنند.

رئیس دانشکده مهندسی خاطرنشان کرد: این مسابقه در سال‌های نخست در سطح دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شد اما در دو دوره اخیر دانشگاه‌های استان از آن استقبال کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی شاهد برگزاری آن در سطح کشوری باشیم.

وی با اشاره به بخش‌های مسابقه سازه‌های ماکارونی، تصریح کرد: امسال بخش زیبایی‌شناسی نیز به دو بخش سبک و سنگین افزوده شده و سازه‌ها از نظر زیبا بودن شکل و ظاهر هم مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

غفوری همچنین در خصوص تفاوت‌های این جشنواره با سال‌های قبل، اظهار داشت: آیین نامه مسابقات امسال یک تغییر عمده دارد و آن هم نحوه بارگذاری است که از حالت استاتیکی به دینامیکی (هیدرولیکی) تغییر یافته بدین ترتیب که بارگذاری سازه‌های سنگین توسط یک سیال تدریجا اعمال می‌شود و با گذشت زمان پیش می‌رود تا جایی که سازه فرو بریزد.

وی عنوان کرد: در صورت بارگذاری سازه‌ها به روش دینامیکی، خطای محاسبات و اندازه‌گیری تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: در دوره‌های قبل، از دانشجویان ترم آخر و تحصیلات تکمیلی برای داوری مسابقات سازه‌های ماکارونی استفاده می‌شد اما در پنجمین دوره، قصد داریم از اعضای هیئت علمی گروه عمران دانشگاه‌های مختلف استان خوزستان استفاده کنیم تا به لحاظ علمی و فنی نیز سطح مسابقه ارتقا یابد.