مدیرکل راه آهن جنوب منصوب شد

خورنا: با صدور حکمی از سوی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ˈعبدالکریم درویش زادهˈ به عنوان مدیرکل راه آهن جنوب منصوب شد.

به گزارش شنبه ایرنا از روابط عمومی راه آهن جنوب ˈمحسن پورسید آقاییˈ در این حکم خواستار اعمال نظارت های لازم در چارچوب ارتقای سطح ایمنی و ارایه خدمات به مشتریان، ایجاد بستر مناسب برای به خدمت گرفتن توان حمل و نقل ریلی بخش خصوصی، اعمال نظارت بر اجرای مشخصات فنی، استانداردها و معیارهای کنترل کیفیت در تمامی زمینه هاشده است.

تلاش در جهت پیشرفت فیزیکی پروژه ها متناسب با برنامه های ارایه شده، شناسایی نقاط قوت و ضعف منطقه و ارائه راهکارهای توسعه و گسترش حمل و نقل ریلی، نظارت بر اجرای قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوطه از سوی مدیرکل جدید راه آهن جنوب از جمله دیگر وظایفی است که به ایشان واگذار شده است.

پیش از این ˈخسرو رشیدیˈ به مدت حدود سه سال عهده دار این سمت بود.

درویش زاده پیش از این مدیرکل خط و سازه های فنی بود.

آیین معرفی مدیرکل جدید راه آهن روز یکشنبه با حضور قایم مقام مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در اهواز برگزار می شود.

اداره کل راه آهن جنوب دارای سه محور مواصلاتی و یک محور کمربندی شامل محور اهواز – اندیمشک با پنج ایستگاه اعم از هفت تپه و شوش، محور اهواز – بندر امام خمینی(ره) با هفت ایستگاه، محور اهواز – خرمشهر – شلمچه با پنج ایستگاه و محور کمربندی شهراهواز به طول ۴۰کیلومتر که ایستگاه نظامیه را به ایستگاه میاندشت متصل می کند است.

در مجموع ۱۸ ایستگاه زیر مجموعه عملیاتی راه آهن جنوب را شامل می شود که طول خطوط اصلی موجود ۳۹۳کیلومتر و طول خطوط فرعی و تجاری و صنعتی ۱۸۰ کیلومتر است.