امکان پرداخت اینترنتی حق بیمه در خوزستان

خورنا: مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: تا پایان سال جاری امکان پرداخت غیرحضوری(اینترنتی) حق بیمه کارفرمایان در همه شعب فعال استان خوزستان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈعلی ترکاشوندˈ در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی به مناسبت سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در اهواز افزود: هم اکنون امکان پرداخت غیرحضوری حق بیمه در ۱۵شعبه تامین اجتماعی استان فراهم شده و امیدواریم با آماده کردن زیرساخت های لازم تا پایان امسال همه شعب تامین اجتماعی بتوانند حق بیمه را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی گفت: با فراهم کردن امکان پرداخت غیرحضوری در همه شعب تامین اجتماعی ، ضمن صرفه جویی در وقت مردم ، خدمات دهی به بیمه شدگان روان تر و آسان تر می شود.

* قانون بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی با ۱۰سال سابقه پرداخت حق بیمه

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان از ابلاغ قانون بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی برای افرادی که سابقه ۱۰سال پرداخت حق بیمه دارند خبر داد.

وی گفت: طبق این قانون همه کسانی که حتی کمتر از ۱۰سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند با پرداخت مابالتفاوت آن از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.

ترکاشوند البته تاکید کرد میزان پرداخت مستمری به این گونه افراد متناسب با سابقه و میزان پرداخت حق بیمه خواهد بود.

* ۵۷درصد جمعیت استان خوزستان به نوعی از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: از مجموع جمعیت چهار میلیون و ۵۸۰هزاری نفری استان ، دو میلیون و ۶۴۱هزار و ۲۲۱ نفر معادل ۵۷درصد جمعیت کل استان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی گفت: هم اکنون ۳۴شعبه اصلی ، پنج شعبه اقماری و چهار کارگزاری به مردم استان خوزستان خدمات بیمه ای ارایه می کنند.

ترکاشوند به این نکته نیز اشاره کرد که کل جمعیت استان شاید حدود پنج تا شش درصد آن زیر پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند ؛ نیروهای مسلح ، بانکها و آموزش و پرورش از جمله سازمان هایی هستند که زیرپوشش خدمات دیگر اداره های بیمه گر قرار دارند.

وی گفت: دولت باید تلاش کند پنج تا شش درصد جمعیت استان که از زیر پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

* در بیمه تکمیلی بازنشستگان خللی ایجاد نشده است

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان استان با بیمه دی تا پایان مهر ماه امسال پایان یافت و شرکت بیمه آتیه ساز از اول آبان ماه جایگزین بیمه دی شد.

وی گفت: طبق توافق انجام شده بیمه دی موظف است تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۲ همه اسناد درمانی بازنشستگان را پرداخت کند.

ترکاشوند ابراز امیدواری کرد با تغییر شرکت بیمه گر ، سطح خدمات دهی و میزان تعهدات آن به بازنشستگان افزایش یابد تا این قشر جامعه بتوانند فشار کمتری از ناحیه بیمه تکمیلی متحمل شوند.

* تغییرات مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی بجا و مثبت بوده است

ترکاشوند تغییرات مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی را بجا و مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تغییرات به وجود آمده بتواند مشکلات و چالش های فراروی این سازمان را مرتفع سازد.

وی سیاسی کردن سازمان تامین اجتماعی را سمی مهلک برای آن توصیف کرد و گفت: مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی فردی از درون سازمان بوده و با مشکلات و چالش های آن آشناست و مطمئناˈ می تواند با درک درست تری مشکلات را برطرف نماید.

* با توسعه اشتغال ، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم

مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: با توسعه اشغال مولد ، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار می توانیم بر مشکلات کنونی غلبه کنیم.

ترکاشوند در ادامه با اشاره به تفاوت های نظام های بیمه ای در کشورهای مختلف گفت: افزایش حق بیمه و افزایش سن بازنشستگی راهکاری است که بیشتر کشورها برای برطرف کردن مشکلات مالی صندوق ها در پیش می گیرند ولی در کشور ما عکس این حاکم است بدین معنی که ما سن بازنشستگی را پایین آورده و سنوات حق بیمه و پوشش ها را کم می کنیم و این مساله تامین منابع را با مشکل جدی رو به رو می کند.

وی گفت: باید یک توازن در هزینه ها و درآمدها ایجاد شود تا صندوق های سازمان بیمه گر با مشکلات فزاینده ای رو به رو نشوند تا بتوانند خدمات فراگیرتری به کسانی که در سالهای سال با پرداخت حق بیمه در صندوق ها سرمایه گذاری کرده اند ارایه کنند.