یک زن عرب، مدیر کل امور بانوان استانداری میشود

خورنا: دیدار استاندار خوزستان با نخبگان عرب استان خوزستان با حاشیه هایی همراه بود که از مهمترین آنها می توان به وعده عبدالحسن مقتدایی برای انتخاب مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان از میان زنان شایسته و توانمند عرب بود.

عبدالحسن مقتدایی در این دیدار که عصر جمعه در محل استانداری خوزستان برگزارشد , گفت: با هماهنگی معاون سیاسی , اجتماعی استانداری خوزستان و مشاور ارشد استاندار سه نفر از بانوان شایسته و تحصیل کرده عرب خوزستان معرفی می شوند تا از بین این افراد یک نفر به عنوان مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان انتخاب شود.

در این هنگام برخی از حضار خواستار معرفی دکتر الهه موالی زاده شهردار پیشین منطقه ۲ اهواز شدند که در این هنگام استاندار خوزستان گفت: ایشان یکی از کاندید اهای فرمانداری یکی از شهرستان ها بودند که در صورت انتخاب , اولین بانوی فرماندار در استان خوزستان بودند.

*در این نشست استاندار خوزستان با تشکر از تمامی حاضران , نظم حاکم برجلسه را نشان از نهادینه شدن دمکراسی در میان مردم استان خوزستان قلمداد کرد .

*در این دیدار که جمعی از نخبگان عرب استان حضور داشتند الهه موالی زاده از استاندار خوزستان خواست از وجود زنان شایسته و توانمند استان از هر قومیتی در پست های معاونت استفاده شود.

وی بیان کرد:علی رغم سطح عملی بالا و توانمندی بانوان خوزستانی , زنان استان هیچ گاه در بخش های مدیریتی استان حضور نداشته اند.

*دکتر سعید خلیل از دیگر نخبگان عرب در این نشست به وضعیت کشاورزی استان خوزستان اشاره داشت و گفت:۷۰ درصد از کشاورزان استان خوزستان عرب هستند در حالی که مدیرانی در این حوزه مشخص شده اند که بدون شناخت مناطق و نیاز های کشاورزان درک درستی از مشکلات کشاورزان ندارند.

وی ادامه داد: در سا ل های گذشته تعداد مدیران عرب استان کم بوده که این نگاه به اقوام عرب باید اصلاح شود.

*دکتر مقتدایی استاندار خوزستان این وعده را به حاضران در این جمع داد که برگزاری جلسات مشترک با سران عشایر و نخبگان قومیت های مختلف استان خوزستان بیشتر شود.

*در این نشست ۵ نفز از نخبگان عرب مشکلات اقوام عرب را در بخش های مختلف مطرح کردند .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *