موافقت با انتقال آب کارون به شادگان

خورنا: بخشدار خنافره گفت: قطب دامداری خوزستان در شادگان است.تالاب شادگان در زمینه شکار، دامداری و ماهیگیری بسیار مورد توجه است.
مهدی طبری بخشدار خنافره در حاشیه بازدید از تالاب شادگان در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص انتقال آب کارون به تالاب شادگان اظهار داشت: در گذشته قرار بود از سلمانه، سمت آبادان آب به تالاب منتقل شود ولی با مخالفت‌هایی روبرو شد و این کار صورت نگرفت ولی اکنون تصمیمی گرفته شد تا آب کارون به تالاب شادگان منتقل شود که صحبت‌ها در این میان مطرح شده است.
وی ادامه داد: اشتغال‌زایی در تالاب شادگان بسیار است چرا که مردم از طریق ماهیگیری امرارمعاش می‌کنند و شکار و دامداری نیز در این تالاب وجود دارد.
بخشدار خنافره بیان کرد: قطب دامداری خوزستان در شادگان است؛ اگر آب کارون به تالاب شادگان منتقل شود کل تالاب احیا می‌شود و همچنین شوری آب کم می‌شود و ما شاهد رونق بحث ماهیگری خواهیم بود.
طبری ادامه داد: شوری آب اکنون به ۷ هزار رسیده است که باید هر چه زودتر تالاب احیا شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص شکار غیرمجاز بیان کرد: مردم خود در زمینه شکار قوانین را رعایت می‌کنند و شکار غیرمجاز بسیار کم است و فقط برخی از افراد سودجو با برق ماهی صید می‌کنند که اهالی راضی نبوده و در این زمینه شکایت کردند.
وی ادامه داد: گارد محیط‌زیست تالاب وجود ندارد ولی اگر وجود داشت می‌توانست ضابط قضایی باشد همچنین باید ساختار تقویت شده و مدیریت جامع باشد. به این شکل که مدیریت دست اهالی این تالاب بوده و آنها با تشکیل تعاونی بتوانند معیشت خود را بهتر مدیریت کنند.
وی ادامه داد: بیشتر فاضلاب شادگان شهری بوده که شرکت چینی یکماه پیش در این زمینه شروع به کار کرده است تا ۳ ساله آن را تمام کند و فاضلاب را از بین ببرد که می‌توان گفت این کار قابل حل بوده و ما می‌توانیم تالاب شادگان را احیا کنیم.
پیاده‌روی ۷۰۰ نفره برای حمایت از تالاب شادگان
به گزارش خبرنگار تسنیم، در شهرستان شادگان به مناسبت روز جهانی تالاب و هفته تالاب راهپیمایی خانوادگی با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفر در حمایت از تالاب شادگان با شعار گردشگری پایدار کلید مبارزه با فقر برگزار شد. در این راهپیمایی که با همکاری سازمانهای مردم‌نهاد، جوامع محلی و سازمان محیط‌زیست صورت گرفت فرماندار شادگان در خصوص حفظ تالاب صحبت کرده و همگام با مردم خواهان حفاظت از این تالاب شد.