اظهارات استاندار خوزستان در خصوص انتصابات اخیر در فرمانداری های خوزستان

خورنا: مقتدایی افزود: در سه ماه اخیر در حال مطالعه ، مداقه و بررسی در خصوص انتصابات اخیر بوده ایم.فعلا احکام افراد برای سرپرستی فرمانداری ها صادر می شود تا با تعامل و فرصت بیشتر فرمانداران شهرهای استان منصوب شوند.
– استاندار خوزستان در خصوص انتصابات  اخیر سرپرست فرمانداری های شهرهای خوزستان گفت: در سه ماه اخیر در حال مطالعه ، مداقه و بررسی در خصوص انتصابات اخیر بوده ایم.
– دکتر عبدالحسن مقتدایی افزود: ملاک انتصاب های اخیر در فرمانداری ها اجرای منویات دولت تدبیر و امید و هماهنگی با مدیریت ارشد استان است. وی ادامه داد: ملاک در انتصابات اخیر استفاده از مدیرانی است که ضمن همسو بودن با رویکردها و سیاست های دولت تدبیر و امید ، بتوانند دیدگاه های استاندار را اجرایی کرده و با علاقمندی مضاعف حرکت توسعه در استان را شتاب دهند.
– نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: استان نیازمند خانه تکانی در تمام بخش هاست.مقتدایی به برگزاری مانورهای متعدد در استان اشاره داشت و گفت: مانور مبارزه با مواد مخدر ، مانور امنیت عمومی از ۲۳ بهمن،مانور ایمنی راه ها در دستور کار قرار دارد.
– مقتدایی افزود: اجرای موفق اینگونه مانور ها و امادگی ها در شهرهای استان مستلزم  وجود فرمانداران پای کار و هماهنگ با برنامه ها و اولویت های استاندار خوزستان است.
– استاندار خوزستان بیان داشت:  به نظر می رسد ۳ ماه زمان مناسبی برای بررسی ، مطالعه و مداقه برای انتصابات فرمانداران است.
– استاندار خوزستان به بخشنامه و دستورالعمل وزارت کشور در خصوص انتصاب فرمانداران اشاره کرد و گفت: مطابق دستورالعمل وزارت کشور استانداران مجاز به استفاده از بازنشستگان و نیروهای خارج از سیستم وزارت کشور نیستند. این موضوع محدودیت ها و معذوریت هایی را برای انتصاب فرماندران بوجود اورده است.
– استاندار خوزستان گفت: بنا داشتم که برای ۵ شهرستان مهم استان فرمانداران حداقل داری مدرک دکترا منصوب شوند که با وجود محدودیت ها بخشنامه وزارت کشور این مهم اتفاق نیفتاد. استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد که در آینده در بخشنامه وزارت کشور تغییرات و بازنگری هایی صورت گیرد. اما بیش از این نمی بایست زمان را از دست می دادیم.
– مقتدایی افزود: بنابراین تصمیم بر این گرفته شد که فعلا احکام افراد برای سرپرستی فرمانداری ها صادر می شود تا با تعامل و فرصت بیشتر فرمانداران شهرهای استان منصوب شوند. وی گفت: در انتصاب سعی شده است از افراد آزموده، باتجربه و کارامد و مطابق با دیدگاه دولت و استاندار استفاده شود.
– مقتدایی افزود: انتصاب سرپرست های فرمانداری ها از ابتدایی ترین اختیارات  استاندار است. این امر می تواند برای برون رفت از محدودیت ها و وضعیت موجود نسخه موقتی باشد.  استاندار خوزستان در پایان از انتصاب سایر فرمانداران در روزهای آتی خبر داد.
– استاندار خوزستان در حاشیه این جلسه خطاب به البرز صیدالی سرپرست روزنامه صبح امید در استان  نیز گفت: انتصاب فرماندار شهرستان باغملک را با شما (صیدالی) هماهنگ می کنم!