راه‌اندازی بازار فناوری خلأ در ایران

خورنا: رئیس انجمن خلاء ایران خواستار راه‌اندازی بازار خلأ در کشور شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جلیل بدراقی در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران که صبح امروز با حضور رئیس انجمن خلأ ایران در میهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، گفت: درخواست داریم تا فن بازار خلأ در کشور راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه انجمن می‌تواند در فناوری خلأ آموزش‌های لازم را به متقاضیان ارائه دهد، افزود: انجمن می‌تواند از طریق سایت خود به علاقهه‌مندان به این موضوع کمک کند.

رئیس انجمن خلأ ایران عنوان کرد: باید نقاط ضعف و تهدید‌ها  و همچنین نقاط قوت و فرصت‌های خود را بررسی کنیم و قوت‌های خود را  بیشتر تقویت کنیم.

این مقام مسئول گفت: ما می‌توانیم دوره‌ها و آموزش‌های کوتاه مدت را در مراکز تحقیقاتی و صنعتی مرتبط با انجمن  خلأ ایران  برای علاقه‌مندان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انجمن  خلأ ایران می‌تواند همایش‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی را با حضور اساتید و دانشجویان برگزار کند.

بدراقی تصریح کرد: انجمن خلأ ایران همچنین می‌تواند مجری تدوین برنامه توسعه فناوری ملی باشد.

وی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی، ارائه آموزش‌های عمومی از طریق رسانه‌ها و مراکز علمی و تجهیز آزمایشگاه‌های مرتبط با خلأ را از رویکردهای این انجمن بیان کرد.

رئیس انجمن خلأ ایران عنوان کرد: همچنین تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه خلأ در پارک‌های علم و فناوری کشور از دیگر کارهایی است که می‌توان در بخش فناوری خلأ انجام داد