ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران در اهواز آغاز به کار کرد

خورنا: کنفرانس ملی خلأ ایران فعالیت ۲ روزه خود را در اهواز آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران در اهواز با حضور دانشمندان، محققان و دانشجویان این رشته کار خود را در اهواز آغاز کرد.

مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران صبح امروز با حضور رئیس انجمن خلأ ایران در میهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

از اهداف مهم برگزاری ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران در اهواز، ارتقا و توسعه فناوری خلأ و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و فناورانه در حوزه‌های مختلف علوم، فناوری و صنعت خواهد بود که از سوی دانشمندان، محققان این حوزه ارائه می‌شود.

ششمین کنفرانس ملی خلأ ایران که صبح امروز کار خود را در اهواز آغاز کرد به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت و دانشمندان و محققان این حوزه مقالات خود را ارائه خواهند داد.

محورهای اصلی کنفرانس شامل تبرید و انجماد، کریستالیزاسیون، خشک کردن، اسمز و …، طراحی و ساخت قطعات، تجهیزات و سامانه‌های خلأ، مواد مناسب و پایداری آن‌ها در خلأ، فرآیندهای تشکیل و تولید نانو ساختار‌ها، لایه‌های نازک، سطوح و فصل مشترک، اندازه‌گیری و پدیده‌شناسی در خلأ، مدل‌سازی و شبیه‌سازی رفتار مواد، ادوات تحت خلأ، کاربرد‌ها و دیگر زمینه‌های مرتبط، پلاسما و کاربردهای آن و کاربرد فناوری خلأ در حوزه علوم زیستی و پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، انجمن خلأ ایران به‌ منظور گسترش‌ و پیشبرد و ارتقای‌ علمی‌ در حوزه‌های علوم‌، فناوری‌ خلأ و سیستم‌های‌ مربوط به‌ آن‌ و همچنین‌ توسعه‌ کمی‌ و کیفی‌ نیروهای‌ متخصص‌ و بهبود بخشیدن‌ به‌ امور آموزشی‌ و پژوهشی‌، صنعتی در زمینه‌های‌ مرتبط با علوم‌ و فناوری‌ خلأ در سال ۱۳۸۳ با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور تاسیس شده است.

خلأ به محیطی گفته می‌شود که چگالی ذره‌های (اتم‌ها و مولکول‌های) موجود در آن کمتر از محیط جو است.