جلسه هماهنگی هفته ملی سلامت مردان برگزار شد

خورنا: جلسه هماهنگی هفته ملی سلامت مردان به میزبانی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

صبح امروز جلسه هماهنگی هفته ملی سلامت مردان که از یکم اسفندماه آغاز شده و تا هفتم همین ماه ادامه دارد به میزبانی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان و در محل سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد.

این جلسه با حضور مسئولان واحدهای ستادی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکل گرفت و هدف از برگزاری آن؛ پیشگیری از سوانح و حوادثی است که در کمین مردان است.

*مردان کمتر به فکر سلامت خود هستند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در همین خصوص اظهار کرد: از آنجا که مردان کمتر به فکر سلامت خود هستند باید به یک هدف واحد رسید و سیاست‌گذاری‌ها بر اساس این هدف انجام شود.

مرتضی جعفری ادامه داد: در جلسه برگزار شده در خصوص سرطان‌های شایع مردان از جمله پروستات و بیماری‌های قلبی و عروقی بحث و بررسی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته سلامت مردان مقرر شد اهداف اهمیت دادن به این هفته در شورای سلامت شهرستان مطرح شده و به منظور رفاه حال مردان منطقه از یک اورولوژیست برای معاینه رایگان در یک درمانگاه در آبادان دعوت شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته ملی سلامت مردان ایرانی، تصریح کرد: در نظر گفته شده درخصوص مصرف فست‌فودها و غذاهای چرب، ورزش صبحگاهی و عدم استفاده از دخانیات آموزش‌های لازم داده شود.

وی از نامگذاری روزهای هفته سلامت مردان ایرانی گفت و عنوان کرد: یکم اسفندماه؛ روز سلامت مردان و آسیب‌های دستگاه تناسلی ادراری ناشی از حوادث، دوم اسفند؛ سلامت مردان و پیاده‌روی ایمن، سوم اسفند؛ سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط کار، چهارم اسفند؛ سلامت مردان و رعایت ایمنی در محیط زندگی، پنجم اسفند؛ سلامت مردان و ایمنی راه‌ها؛ ششم اسفند؛ سلامت مردان و ایمنی در رفتار و هفتم اسفند؛ سلامت مردان و رعایت ایمنی در رانندگی نامگذاری شده‌اند.