اجرای برنامه سلامت روان در مناطق روستایی رامهرمز

خورنا: رئیس مرکز بهداشت رامهرمز از اجرای برنامه سلامت روان در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، عطاالله شیرالی صبح امروز در جلسه کمیته سلامت روان شهرستان رامهرمز اظهار کرد: بخشی از عوامل خطر سلامت روان از جمله تکامل نامناسب دوران کودکی، ازدواج و باروری نامناسب، خشونت، پایمال شدن حقوق شهروندان، والدین دارای اختلالات روانی و مدرسه نامناسب و غیرمراقب هستند.

وی ادامه داد: ضعف مهارت‌های زندگی، کمی سرمایه اجتماعی و رفتارهای غیرسالم اجتماعی و تنزل اخلاقیات که از محوری‌ترین عنصر سلامت معنوی بوده، مسبب بخش بزرگی از اختلالات روانی است که نیازمند جلب حمایت و توسعه همکاری بین بخشی است.

رئیس مرکز بهداشت رامهرمز تصریح کرد: در فرآیند اجرای برنامه سلامت روان در مناطق روستایی، بیماران توسط بهورزان شناسایی و به پزشک خانواده مرکز بهداشتی روستا ارجاع و سپس تحت مشاوره و درمان قرار می‌گیرند.

وی افزود: تاکنون آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان، آموزش‌های مهارت زندگی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش سلامت روان در مدارس و توزیع رسانه‌های آموزشی در مراکز بهداشتی، درمانی و مدارس از عمده فعالیت‌های این مرکز در سال جاری بوده است.

شیرالی در پایان ضمن تاکید بر استمرار فعالیت کمیته فنی سلامت روان این شهرستان در حضور نمایندگان ادارات بهزیستی، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره)، خواستار تعیین اولویت‌های آموزشی و اطلاع رسانی بیشتر به مردم شد.