نماینده خرمشهر: دولت‌ها تاکنون برای خرمشهر کار ویژه‌ای نکرده‌اند

خورنا: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: هیچ کدام از دولت‌ها تاکنون برای آبادانی خرمشهر کاری نکرده‌اند.

عبدالله سامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها تاکنون برای آبادانی خرمشهر کاری نکرده‌اند و با وجود همه درخواست‌هایی که از دولت‌هایی ششم، هفتم تا دهم برای عمران و رفع مشکلات این شهرستان داشته‌ایم اما شاهد هیچ حمایتی نبوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ دولتی برای پایداری و توسعه این شهرستان کاری از پیش نبرده است و تنها انتظار مردم این خطه از دولت، آبادی خرمشهر است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خرمشهر از دیروز تا به امروز، از دولت‌های گذشته تاکنون هیچ حرکت مثبتی را شاهد نبوده و تنها ضرر و زیان دیده است.

وی ادامه داد: خرمشهر تنها حرفش این است که به ۳۰ سال پیش و یا دوران قبل از جنگ تحمیلی بازگردد و حتی انتظاری بیشتر از این نیز ندارد.

سامری عنوان کرد: ممکن است برخی مسئولان احساساتی بشوند و در مصاحبه‌های خود اعلام کنند که تاکنون اقدامات خوبی برای عمران خرمشهر صورت گرفته است و مسئولان از تلاش برای رفع مشکلات این شهرستان دریغ نمی‌کنند و به تعریف و تمجید بپردازند، اما من در اینجا اعلام می‌کنم که هیچ قدمی برای خرمشهر تاکنون برداشته نشده است.

وی ادامه داد: خرمشهری پیشانی کشور در دوران جنگ تحمیلی بود و هشت سال در این میان ضرر و زیان دید و به همین دلیل تا به امر نتوانسته است قامت راست کند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی پس از دوران جنگ تحمیلی با وجود بازسازی‌هایی که صورت گرفت هیچ خیری نصیب مردم و این منطقه نشد و همچنان از لحاظ امکاناتی در مضیقه است.

وی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی بسیاری از مردم این شهرستان مهاجرت اجباری کردند و تاکنون حتی ۲۰ درصد آنها نیز برنگرده‌اند زیرا زندگی‌شان را در این شهر از دست داده‌اند.

سامری اضافه کرد: آن دسته از شهروندان خرمشهری هم که بازگشتند به اجبار در زادگاهشان حضور یافته‌اند و همچنان به دلیل کمبود امکانات این منطقه دلگیر و ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه ویرانی خرمشهر را از پشت تریبون مجلس فریاد می‌زنم خاطرنشان کرد: شهرداری و بندر خرمشهر در دوران پیش از جنگ به حدی آباد و شکوفا بودند که به تهران وام و تسهیلات پرداخت می‌کرد اما امروز بالعکس این وضعیت در این شهرستان به وقوع پیوسته است.