آیت‌الله جزایری: خوزستان با تهاجم شدید جریان تکفیری مواجه است

خورنا: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ما در خوزستان با تهاجم شدید وهابیت روبه‌رو هستیم و در برنامه دکترین مستکبران، تهاجم وهابیت طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان که پیش از ظهر امروز در تالار مهتاب برگزار شد، اظهار کرد: مسئله اوقاف یکی از شمول ولایت فقیه و تولیت آن نیز از وظایف وی است.

وی ادامه داد: این مهم از طرف ولایت فقیه به افراد واجد شرایط واگذار می‌شود زیرا سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از ارگان‌هایی‌ست که وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اضافه کرد: خدمات انجام شده در سازمان اوقاف دارای بار مالی است و باید وقوف و نذور مردم به درستی جمع آوری شود و دقیق به مصرف برسد.

وی به وضعیت سازمان اوقاف در دوران رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: در گذشته بسیاری از موقوفات مردم بین مسئولان مملکتی توزیع می‌شد و باعث شکل گیری یک خاطره بد اذهان مردم شد به گونه‌ای که یک چهره‌ای ناپسند از اداره اوقاف رژیم شاهنشاهی به وجود آمد.

موسوی جزایری با بیان اینکه در حال حاضر این تصور از وقف زدوده شده و جای خود را به ارادت و احترام داده است عنوان کرد: عواید وقف باید هرکدام در جای خودش مصرف شود و امیدواریم این حرکت به سرحد کمال برسد.

وی خاطر نشان کرد: خوزستان یک استان معمولی نیست، اقوام و عشایر مختلف با فرهنگ‌های متفاوت را در خود جای داده است و کثرت امامزاده‌ها و ارادت خاص مردم خوزستان به آن‌ها باعث شده که وقف جایگاه خاصی در خوزستان داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: ما در خوزستان با تهاجم شدید وهابیت روبه‌رو هستیم و در برنامه، دکترین مستکبران تهاجم وهابیت طراحی شده است.

وی با بیان اینکه روزانه با تهاجمات شدیدی مواجه هستیم اذعان کرد: مستکبران سعی در تزلزل کردن پایه‌های دینی مردم، ایجاد شبهه در اذهان و ایجاد بدبینی نسبت به حکومت را در مردم دارند.

موسوی جزایری اضافه کرد: خوشبختانه مردم اصیل و متدین خوزستان این حرف‌ها را می‌شنوند و اعتنا نمی‌کنند و در مقابل نیز هستند کسانی که فریب می‌خورند.

وی عنوان کرد: دشمنان به این مردم وعده پول می‌دهند و با توجه به فقر و بیکاری که در مردم وجود دارد هستند ضایعاتی که فریب وعده‌های پوچ آنان را می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان عنوان کرد: با وجود همه این مسائل و مشکلات، اوضاع در کشور تحت کنترل است البته نه کنترل قهری، بلکه کنترلی که براساس تشویق و فرهنگ است.