موزه نفت مسجدسلیمان احداث می شود

خورنا: مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از آغاز مجدد عملیات اجرایی احداث موزه نفت با دستور وزیر نفت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خورنا از مسجدسلیمان، ˈ ابراهیم پیرامونˈ روز سه شنبه افزود : با توجه به تاکید مهندس زنگنه وزیر نفت مبنی بر احداث سه موزه در شهرهای تهران ، آبادان و مسجدسلیمان عملیات اجرایی موزه نفت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احداث پارک موزه نفت مسجدسلیمان یکی از پروژه هایی است که در گذشته توسط هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شد ولی به دلایل مختلف اجرای این پروژه متوقف ماند که با دستور وزیر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مسجدسلیمان در سال ۱۲۸۷ خورشیدی با فوران و به ثمر رسیدن نخستین چاه نفت خاورمیانه تولدی دوباره یافت به واسطه اکتشاف نفت شاهد احداث بسیاری از تأسیسات و کارخانجات صنعت نفت بود که برای ایجاد پارک موزه نفت از این تأسیسات استفاده خواهد شد.

نخستین چاه نفت خاورمیانه ، کارخانه گوگرد سازی ، کارخانه تقطیر ، پالایشگاه بی بیان ، نخستین چاه پیچ و مهره ای گازی خاورمیانه ، نخستین نیروگاه تولید برق کشور ، چشمه های نفتی سی برنج از جمله تاسیساتی است که برای احداث پارک موزه نفت در مسجدسلیمان قرار است استفاده شوند.

سالیانه صدها تن از دانشجویان و گردشگران صنعتی و علاقمند به تاریخچه صنعت نفت جهت بازدید از تاسیسات قدیمی که ورود صنعت و مدرنیته به کشورمان را در ۱۰۵ سال پیش یادآوری می نماید از زادگاه نفت بازدید می کنند که ایجاد این پارک موزه به گردآوری اطلاعات و مستندات تاریخی و تسهیل در امر تحقیق و پژوهش دانشجویان و علاقمندان کمک شایانی می نماید.

انتهای خبر/ دانوش صالحی