اشتغال ۳ هزار خوزستانی محقق نشد

خورنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از محقق نشدن اشتغال ۳ هزار خوزستانی خبر داد و گفت: این طرح به خاطر پرداخت نشدن تسهیلات صندوق توسعه ملی توسط بانک‌های استان انجام نشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کیخسرو چنگلوایی در سیزدهمین جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که ظهر امروز در دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد اظهار کرد: قرار بود ۳ هزار خوزستانی از طریق دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی مشغول به کار شوند که محقق نشد.

وی افزود: بر اساس کارهایی که در سازمان جهادکشاورزی خوزستان صورت گرفت برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۵۳۶ طرح تعریف شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان بیان کرد: اعتبار مورد نیاز تحقق این ۵۳۶ طرح بیش از ۲۱۱ میلیارد تومان است که قرار بود از اعتبارات صندوق توسعه ملی و از طریق بانک‌های عامل استان پرداخت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس اقدامات انجام شده سهم هر بانک از نظر پرداخت تسهیلات مشخص شد و طرح‌ها را به آن‌ها معرفی کردیم.

وی در ادامه به معرفی بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: این بانک شامل بانک‌های کشاورزی، صادرات، سپه، توسعه تعاون، رفاه کارگران و پست بانک هستند.

چنگلوایی خاطرنشان کرد: همه طرح‌ها به بانک‌های عامل معرفی شدند ولی متاسفانه تا کنون هیچ کدام از بانک‌ها تسهیلاتی به متقاضیان ارائه ندادند.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان، در صورت پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌های عامل در استان، ۳ هزار و ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

وی یادآور شد: مهلت پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌های عامل در استان خوزستان برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تا پایان سال ۱۳۹۲ است.

چنگلوایی تاکید کرد: در صورتیکه پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق بانک‌های عامل در استان خوزستان انجام نشود این سهمیه به استان‌های دیگر اختصاص می‌یابد.