ترکان در ماهشهر: مدیریت مناطق ویژه فاقد متولی به بخش خصوصی واگذار شود

خورنا: اکبر ترکان ظهر امروز در دومین نشست دور جدید مدیران عامل ویژه اقتصادی که در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در حال برگزاری است، اظهار داشت: تعدادی منطقه ویژه اقتصادی مصوب وجود دارد که متولی ندارند.

وی تصریح کرد: در تعدادی دیگر از مناطق ویژه نیز سازمان‌های مسئول توانایی اداره و باروری این مناطق را ندارند که باید در این راستا از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: این سیاست باید به استانداران انتقال پیدا کند که با انتشار ملی و دعوت از بخش خصوصی برای اداره و باروری این مناطق استفاده شود.

ترکان در ادامه با تاکید بر لزوم توسعه مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی در مناطق ویژه افزود: باید برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال در حوزه‌های خدماتی نیز تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی اذعان داشت: ایجاد حوزه گردشگری تجاری و صنعتگری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد و از این ظرفیت بسیار مناسب به خوبی استفاده شود.

مشاور رئیس جمهور همچنین خواستار حضور و تاسیس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دولتی در مناطق ویژه اقتصادی شد و ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید برای تأسیس واحد و فعالیت‌های آموزشی در مناطق ویژه ترغیب شوند.

ترکان همچنین بر جلب و جذب کارآفرینان جوان تاکید کرد و گفت: معمولا این کارآفرینان جوان فاقد سرمایه‌های لازم هستند و مناطق ویژه باید در قالب سرمایه‌های کوچک این کارآفرینان را جذب کنند.

وی در ادامه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این منطقه دارای زیرساخت‌های بسیار مناسبی است که باید برای توسعه بیشتر ۲ هزار هکتار دیگر به آن اضافه و چهار پروژه بزرگ در آن اجرا شود.

مشاور رئیس جمهور در پایان خواستار برگزاری نشست بعدی در هفته چهارم فروردین سال آینده در استان فارس شد.