مسقف کردن کانال‌های دفع آب‌های سطحی در آبادان غیرکارشناسی است

خورنا: عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: مسقف کردن کانال‌های دفع آب‌های سطحی در آبادان غیر کارشناسی است و تصمیمات غیرکارشناسی به شهروندان آسیب می‌رساند.

حمید حنظل عیدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تلاش برای حفظ و تأمین سلامت شهروندان یکی از وظایف ذاتی شورای سلامت است لذا انتظار می‌رود که تمامی ابعاد مربوط به سلامت در محیط شهری را مورد بررسی، کنکاش و آسیب‌شناسی قرار دهد.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: تصمیمات شورای سلامت باید دارای ضمانت اجرایی و با مدت زمان معینی باشد تا از ایجاد محیطی ناسالم در فضای شهری جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر آبادان افزود: سلامت و امنیت دو رکن اساسی در هر جامعه‌ای است که در این زمینه دین مبین اسلام نیز تأکیدات زیادی به آن‌ها دارد.

حنظل عیدانی اضافه کرد: در جلسه اخیر شورای سلامت آبادان که بدون حضور نماینده شورای شهر اسلامی این شهر تشکیل گردید مجدداً به موضوع مسقف نمودن کانال‌های دفع آب‌های سطحی تأکید شده و از شهرداری خواسته شده است تا نسبت به مسقف نمودن آن‌ها اقدام کند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: دلیلی که مورد نظر شبکه بهداشت و درمان بوده، ورود فاضلاب شهری به درون این کانال‌های روباز است لذا باید به این موضوع اشاره کنم که این کانال‌های رو باز سالهای سال است که در شهر آبادان وظیفه دفع آب‌های سطحی را به صورت مطلوب بر عهده داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: یکی از عوامل مهم دفع آب‌های بارندگی، وجود این شبکه است که باید به صورت مستمر و در طول سال لایروبی شود.

حنظل عیدانی توضیح داد: با مسقف نمودن این کانال‌ها که متأسفانه هزینه‌ هنگفتی به شهرداری تحمیل می‌نماید امکان ترمیم دیواره‌ها و لایروبی آن‌ها به درستی میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به دفع آب‌های ناشی از بارندگی اخیر اذعان کرد: در واقع یکی از عوامل مهم عدم دفع به موقع آب‌های ناشی از بارندگی اخیر و ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان، عدم لایروبی اصولی و بسته شدن بسیاری از کانال‌های اصلی به ویژه در منطقه کوی کارگر بوده است.

مشاور سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به این موضوع نباید در حال حاضر بدون داشتن شبکه دفع آب‌های سطحی مجزا و جدید، چنین تصمیم غیر کارشناسی گرفته شود.

حنظل عیدانی در پایان اظهار کرد: بهتر است شهرداری ضمن احیای کانال‌های از بین رفته، شبکه آبفا نیز از ورود و هدایت فاضلاب شهری به درون کانال‌های دفع آب‌های سطحی در بسیاری از نقاط شهر جلوگیری به عمل آورد.