جلوگیری از حرکت خودروهای فاقد تجهیزات در جاده‌های برف‌خیز خوزستان

حورنا: رئیس پلیس راه خوزستان گفت: پلیس راه از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات برای سفر در جاده برف‌خیز هستند جلوگیری می‌شود.

قاسم قدرتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بارندگی همه راه‌های خوزستان را در برگرفته است و مسیر اندیکا خروجی تاراز به سمت استان چهارمحال بختیاری ریزش برف گزارش شده و سطح جاده لغزنده است.

وی ادامه داد: پلیس راه خوزستان به صورت هدفمند در سطح جاده‌ها و نقاطی که به عنوان حادثه‌خیز شناسایی شده‌اند حضوری فعال دارد.

رئیس پلیس راه خوزستان خاطر نشان کرد: رانندگانی که قصد حرکت به سمت جاده تاراز را دارند باید حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از تردد خودروهایی که فاقد تجهیزات برای سفر در جاده برف خیز هستند جلوگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود رانندگان هنگام خروج از شهر اگر قصد ورود به راه‌های استان دارند، برف پاک‌کن، مخزن آب شیشه‌شو، گرمکن شیشه عقب، مه‌شکن و بخاری‌های خودروی خود را بازرسی کنند و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

قدرتی با بیان اینکه همچنین عاج لاستیک خودرو باید به اندازه استانداردهای کافی باشد اضافه کرد: با توجه به ضعف اصطکاک بین لاستیک و سطح لغزنده، در صورتی که لاستیک عاج لازم را نداشته باشد، امکان سُر خوردن خودرو بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: رانندگان بهتر است که اگر کار ضروری ندارند وارد جاده‌ها نشوند و اگر ضرورت دارد فاصله خود را با خودرو جلویی حفظ کنند.

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین با توصیه به رانندگان ادامه داد: از سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو خودداری کنید.

وی با بیان اینکه مسیرهای کوهستانی در هوای بارانی یا وجود پدیده مه گرفتگی خطرات مضاعفی خواهند داشت گفت: حتی‌المکان رانندگان مسیری را انتخاب کنند که از پیچ و خم و سرازیری و سربالایی کمتری برخوردار باشد و ترجیحا مسیرهای مسطح را انتخاب کنند.

قدرتی با بیان اینکه خوشبختانه از روز گذشته تا کنون حادثه‌ای از راه‌های استان گزارش نشده است گفت: رانندگان می‌توانند با رعایت اصول ایمنی و مقررات و همکاری با پلیس سفری ایمن را داشته باشند.