اعتراض اعضای شورای شهر به انتصابات اخیر شهرداری اهواز

خورنا: در بیست و ششمین جلسه شورای شهر اهواز برخی اعضای شورای شهر نسبت به انتصابات اخیر در شهرداری اهواز اعتراضات شدیدی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، برخی اعضای شورای شهر در اعتراضات خود پا را فراتر از وظیفه نظارتی خود قرار دادند و دخالت های خود در خصوص برکناری برخی افراد را به خوبی آشکار کردند و اعتراضاتی را با حضور مردم و اصحاب رسانه مطرح کردند که در کمال ناباوری پاسخ شهردار به این اعتراضات به تشخیص اعضای شورای شهر اهواز به صورت غیرعلنی برگزار شد.

جابه جایی برخی مدیران شهرداری اهواز در حالی صورت گرفته که برخی از آنها چندین سال است که در این سمت حضور دارند و شاید این وظیفه شهردار بوده که قادر به جابه جایی مدیران خود باشد و در این میان پاشنه آشیل همیشگی شهرداران خود را به خوبی نشان داد و برخی اعضای شورای شهر که ظاهرا به حضور سید خلف موسوی به عنوان شهردار اهواز رای مثبت داده بودند از مطالباتی سخن به میان آوردند که قبل از رای مثبت به شهردار اهواز آنها را از موسوی خواسته بودند.

احمد باورصاد در نطق پس از دستور خود در بیست و ششمین جلسه شورای شهر اهواز عنوان کرد: شهردار اهواز قبل از انتصابش به ۱۴ نفر از اعضای شورای شهر که به آن رای دادند قول داد که برای انتصاب مدیران در شهرداری یک کمیته انتصاب تشکیل دهد و از افراد متخصص در بدنه شهرداری استفاده کند.

وی افزود: متاسفانه شهردار این قول خود را فراموش کرد و بر همین اساس بسیاری از نیروهای با تجربه و متخصص در شهرداری به دلیل اینکه با سلیقه شخصی شهردار مطابق نداشتند کنار گذاشته شدند.

باورصاد با بیان اینکه، شهردار اهواز نیروهای بی تخصص و بدون سابقه کاری را از خارج سیستم شهرداری به کار گرفته است، گفت: جالب است که بعضی از افراد به کار گرفته شده دارای مدرک تحصیلی پایین تر از دیپلم هستند.

وی تصریح کرد: این انتصابات نا به جا و نادرست موجب دلسرد شدن کارکنان شهرداری می شود. من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر با این انتصابات مخالف هستم و نسبت به این شیوه اعتراض دارم.

حسین حیدری یکی دیگر از اعضای شورای شهر ضمن انتقاد از انتصاب سه مدیرعامل سازمان های تابع شهرداری عنوان کرد: به دلیل غیرقانونی بودن انتصاب بعضی مدیران در شهرداری، عملکرد مدیران فعلی در اصناف و پرداخت ها غیر قانونی است.

وی افزود: یکی از مدیران فعلی سازمان های تابع شهرداری در حالی که هنوز حکمش توسط معاون عمرانی استانداری خوزستان امضا نشده در حال فعالیت است.

این در حالی است که شهردار اهواز که اواخر جلسه و برای ارائه بودجه سال ۹۳ به شورا آمده بود در جواب اظهارات حیدری عنوان کرد: فرایند قانونی این انتصابات صورت گرفته و پس از آن در شورای سازمان ها به تصویب رسیده است.

زمانی که شهردار اهوار در حالی بیان پاسخ های خود در رابطه با اعتراض اعضای شورای شهر در خصوص انتصابات اخیر در شهرداری بود، به دستور رئیس شورای شهر اهواز ادامه جلسه غیر علنی تشخیص داده شد و خبرنگاران و افراد حاضر در سالن برگزاری جلسه مجبور به ترک سالن جلسات شدند.