نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در منطقه آزاد اروند برگزار می ‌شود

خورنا: : معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در محل نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر از توسعه و معرفی توانمندی های منطقه و کشور حول محور توسعه صادرات به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس، گسترش سهم صنعت غذایی ایران در بازار عراق و افزایش سهم بازار عراق، معرفی توانمندی ها، امکانات و تجهیزات عرصه های غذایی منطقه و کشور به عنوان اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه نام برد.

وی افزود: در نمایشگاه مذکور بیش از ۵۰ شرکت معتبر در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع علاوه بر انجام رقابتی موثر و مفید به ارائه خدمات و محصولات شرکتهای متبوعه خود می پردازند.

موسوی با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی از ۱۷ تا ۲۰ بهمن ماه جاری و از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محل نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند برگزار می شود، اظهار کرد: به منظور توسعه صادرات غیرنفتی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و توسعه و گسترش حضور کالاهای ایرانی در  بازار خارجی، موضوع دعوت از تجار و بازرگانان فعال در زمینه صنایع غذایی از کشورعراق در برنامه کاری این نمایشگاه قرار دارد.

معاون اقتصادی وسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: همچنین به منظور ارتقای سطح کیفی نمایشگاه هماهنگی های لازم برای پذیرش هیئتی مرکب از اتاق بازرگانی، اتاق سرمایه گذاری، اتحادیه صنایع عراق برای  بازدید از این نمایشگاه انجام شده است.

موسوی به حضور تولید کنندگان داخلی، صنعتگران و صادرکنندگان تمامی تجهیزات مربوط به صنایع غذایی در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به کشش و جذب بازار کشور عراق که از مهمترین بازارهای این منطقه است، این نمایشگاه می تواند مکانی برای افزایش تعاملات تجاری و همچنین عرضه جدیدترین محصولات و فن آوری در زمینه صنایع غذایی تولید کنندگان باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با برپایی هر چه باشکوهتر این نمایشگاه تخصصی بتوان گامی بلند و افتخاری شایسته را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به ثبت برسانیم