فرماندار آبادان: مکدیان غیربومی از آبادان طرد شوند

خورنا: فرماندار آبادان خواستار جمع آوری هرچه سریعتر متکدیان از سطح شهر و طرد متکدیان غیر بومی از شهر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام ایلخاص زاده عصر دوشنبه در هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان گفت: حضور متکدیان در نقاط مختلف شهر که این روزها نیز بر تعداد آنها افزوده شده، شکل نازیبایی به شهر داده است.

وی افزود: متاسفانه قریب به اتفاق این متکدیان توسط باندهای مافیایی از سایر شهرهای کشورمان به اینجا آورده شده اند که باید برای جلوگیری از ورود بیشتر و جمع آوری متکدیان موجود از سوی شهرداری و با همکاری نیروی انتظامی اقدامات اساسی صورت گیرد.

موسوی همچنین با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و حضور پر تعداد میهمانان و مسافران نوروزی در شهر اظهار داشت: موضوع تمیز کاری و نظافت شهری باید با اهتمام کامل و جدی دنبال شود.

فرمانداری آبادان خطاب به اداره صنعت ومعدن و تجارت آبادان تامین و توزیع اقلام مورد نیاز و ضروری مردم با توجه به نزدیکی نوروز را یادآور شد.

ایلخاص زاده تصریح کرد: کار نظارت بر قیمت و کیفیت کالاها باید به طور جدی و مستمر صورت گیرد تا خدای ناکرده مردم دچار اجحاف نشوند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان حاشیه جاده قفاس که به محلی برای عرضه و فروش دام توسط فروشندگان تبدیل شده است، یادآور شد: همچنین موضوع انتقال احشام به میدان دام واقع در جاده قفاس باید ظرف مدت  ۱۰ روز انجام شود.

فرمانداری آبادان با تاکید بر بهبود چهره ورودی این جاده که به عنوان یکی از جاده های دسترسی و پر تردد هم محسوب می شود، ادامه داد: نباید این مسئله از منظر عمومی حتی میهمانان ورودی به شهر نازیبا و زشت جلوه کند.

ایلخاص زاده با بیان اینکه میدانی برای نگهدای و جمع آوری دام در این محل دیده شده است، گفت: متاسفانه این مبحث در بخش اجرایی (انتقال دام به محل یاد شده) در رودربایستی های دستگاه ها باقی مانده است که باید هر چه سریعتر موانع اجرایی بررسی، رفع و انتقال دام صورت گیرد.

فرماندار آبادان همچنین بر صدور پروانه و یا مجوز فعالیت برای این فروشندگان و در راستای ساماندهی فعالیتهای آنان تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای طرح یک هفته ای مانور پیشگیری ومبارزه با مواد مخدر در شهرستان آبادان و قدردانی از تلاش صورت گرفته از سوی تمامی دستگاه هایی که در این امر همکاری کردند، افزود: این طرح که با هدف آگاهی بخشی عمومی به طور خاص و انجام و پیگیری برخی موارد به طور جنبی  بود به نحو بسیار خوبی اجرا شد و شهرستان آبادان در میان سایر شهرهای استان در جایگاه خوبی به لحاظ عملکردی قرار گرفت.