میدان دام آبادان بلا استفاده مانده است

خورنا: رئیس اداره محیط زیست آبادان با بیان اینکه مصوبه مربوط به احداث میدان دام مربوط به ۹ سال قبل است گفت: با این وجود هنوز متاسفانه اقدام درخوری در این خصوص انجام نشده است و شاهد حضور عرضه‌کنندگان دام در کنار جاده هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سید احمد موسوی‌آزاد ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: عرضه‌کنندگان دام در ابتدای جاده قفاض در آبادان وضعیت بسیار نامناسبی را در این مسیر ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: در حالی‌که تا چندی پیش فقط در یک سمت جاده مشغول بودند حالا شاهد حضور این عرضه‌کنندگان در دو طرف جاده قفاض هستیم.

رئیس اداره محیط زیست آبادان ادامه داد: با توجه به اینکه این مسیر یکی از دروازه‌های ورودی شهر آبادان وجود عرضه‌کنندگان دام در آن چهره نامناسبی را برای شهر به همراه دارد.

موسوی‌آزاد تصریح‌کرد: مجوز و مصوبه احداث میدان دام برای انتقال دام‌فروشان در آبادان مربوط به ۹ سال قبل است.

وی اضافه‌کرد: با این وجود هنوز متاسفانه اقدام درخوری در این خصوص انجام نشده است و شاهد حضور عرضه‌کنندگان دام در کنار جاده هستیم.

رئیس اداره محیط زیست آبادان خاطرنشان‌ کرد: این در حالی است که میدان دام نیز ایجاد شده اما از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.

وی افزود: باید برای حل این مشکل و جمع‌آوری دام‌فروشان از کنار جاده چاره‌ای اساسی تدبیر شود و گرنه با بحث‌های این‌گونه نمی‌توان مشکل را رفع کرد.

رئیس اداره محیط زیست آبادان در ادامه با اشاره به حضور تانکرهای موجود در پالایشگاه آبادان ادامه داد: این تانکرها اقدام به پخش روغن سوخته خود در کانال شده و موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند.

موسوی‌آزاد تصریح‌کرد: علاوه بر آن سر و صدای ناشی از تردد روزانه تعداد زیادی از این تانکرها موجب نارضایتی شهروندان ساکن در این مناطق شده است.

وی گفت: باید تمهیدی اندیشیده شود که این تانکرها براساس نوبت و ضابطه‌مند وارد شهر شوند تا این مشکلات برای مردم و شهروندان ایجاد نشود.