رشد قارچگونه قلیان‌سراهای فاقد مجوز در آبادان

خورنا: امام جمعه آبادان گفت: با اشاره به لزوم برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان در این شهرستان خاطرنشان کرد: اکثر مکان‌های عرضه قلیان در آبادان فاقد مجوز هستند اما متاسفانه شاهد افزایش تعداد آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور پیش‌ازظهر امروز در هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا اظهار کرد: برخی از مصوبات جلسه شورای سلامت آبادان در طول سال و در هر جلسه تکرار می‌شود و این نشان‌دهنده تاخیر در اجرای این مصوبات است.

وی افزود: ما باید بابت این وقتی که برای حضور در این جلسات می‌گذاریم پاسخگو باشیم ضمن آنکه روند اجرای مصوبات نباید آنقدر به درازا بکشد که مردم از اجرای آن ناامید شوند.

امام جمعه آبادان ادامه داد: یکی از مصوباتی که همیشه در جلسه شورای سلامت آبادان مطرح بوده است انتقال ترمینال درون استانی است.

ابراهیمی‌پور تصریح‌کرد: مکان کنونی ترمینال درون استانی وضعیت و چهره نامناسبی را برای شهر ایجاد کرده است و شهرداری باید سریع‌تر نسبت به انتقال ترمینال اقدام کند.

وی اضافه‌کرد: بحث لایروبی و مسقف‌کردن کانال‌های دفع آب نیز مسئله دیگری است که در همه جلسات امسال شورا بر روی آن بحث شده است و باید شهرداری با جدیت بیشتری برای انجام و به اتمام رساندن این پروژه فعالیت کند.

امام جمعه آبادان در ادامه با اشاره به لزوم برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان در این شهرستان خاطرنشان کرد: اکثر مکان‌های عرضه قلیان در آبادان فاقد مجوز هستند اما متاسفانه شاهد افزایش تعداد آنها هستیم.

ابراهیمی‌پور افزود: باید یک اراده جدی در برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان در شهرستان وجود داشته باشد و همه از دانشکده علوم پزشکی گرفته تا نیروی انتظامی و مجمع صنفی وارد کار شوند.

وی گفت: وجود این اماکن تبعات بسیار بدی را برای شهر و به ویژه برای جوانان دارد و باید زمینه‌ای فراهم کرد که جلوی گسترش این مکان‌ها گرفته شود.

امام جمعه آبادان ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که در این راستا چاره‌ای اندیشیده شود تا عرضه‌کنندگان قلیان نسبت به تغییر کاربری واحدهای خود اقدام کنند.

ابراهیمی‌پور در پایان خواستار همکاری همه مسئولان برای فرهنگ‌سازی زیباسازی شهر در آستانه سال جدید شد.