ساخت پل ششم دزفول بر روی رودخانه دز

خورنا: شهردار دزفول از ساخت پل ششم دزفول در آینده خبر داد و گفت: کارهای مطالعاتی در این زمینه آغاز شده و مشاور در حال بررسی مسائل پیرامونی این پروژه است.

محمدرضا کرمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: این پل به دلیل نزدیکی به سازه پل تاریخی دزفول و سازه‌های آبی تاریخی این شهر قدیمی قرار است با سازه‌ای تاریخی در کنار این آثار ثبت شده تاریخی ساخته شود و مشاور این طرح در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: از پل پنجم تا جاده صفی‌آباد مشاور در حال بررسی است و فعالیت آغاز شده است و منتظر اعلام نظر در این زمینه هستیم تا برای ساخت این پل اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا ترافیک موجود در بافت مرکزی شهر را به حداقل برسانیم و به این دلیل کوشیدیم تا با طراحی این پل برای تخلیه ترافیک از بافت مرکزی و تاریخی شهر قدمی برداریم.

کرمی‌نژاد افزود: باید فکری برای تخلیه ترافیک از بافت تاریخی کنیم و به این دلیل منتظر ابلاغ طرح جامع شهری هستیم تا پس از بررسی دقیق در این زمینه برای تعریض خیابان‌ها و اصلاح مسیرهای ترددی قدمی برداریم.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال اجرا از سوی شهرداری دزفول گفت: اجرای پروژه استخر بانوان از سوی شهرداری دزفول در حال انجام است ولی این پروژه اعتباری ۳ میلیارد ریالی نیاز دارد.

شهردار دزفول خاطرنشان کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری در دستور کار قرار گرفته است و می‌کوشیم تا برای تسریع در این زمینه از اعتبارات استانی نیز بهره ببریم.

وی به پروژه نیمه تمام بازارچه قدیم شهر دزفول اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این پروژه ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق اوراق مشارکت اخذ شده است که این پروژه باید با سرعت به پایان برسد.

کرمی‌نژاد افزود: مکانیزه کردن جمع‌آوری زباله، بهبود شرایط ترافیکی شهر، سامان‌دهی جمعه بازار و تعیین مکانی برای دستفروشان شهری از اولیوت‌های کاری شهرداری است و در این زمینه در حال برنامه ریزی هستیم.