روند مسقف‌کردن کانال‌های دفع آب‌های سطحی آبادان کند است

خورنا: معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روند لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی آبادان کند بوده و تنها در یک منطقه کار مسقف‌کردن کانال‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، مرتضی جعفری پیش‌ازظهر امروز در هشتمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی آبادان که با حضور اعضای این شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به مصوبات جلسه قبل این شورا اظهار کرد: پروژه مسقف‌ کردن کانال‌های دفع آب‌های سطحی آبادان در جلسات قبل بارها مطرح شده و قرار بود شهرداری در چهار منطقه آن‌را انجام دهد.

وی افزود: هم‌اکنون روند اجرای کار کند به نظر می‌رسد، چراکه براساس آخرین بازدید عملیات اجرایی این کانال‌ها تنها در یک منطقه در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: اجرای عملیات حذف نیزارها در منطقه بریم که توسط شهرداری و پتروشیمی باید اجر می‌شد، هم‌اکنون در حال انجام است و اقداماتی توسط این دو نهاد در راستای حذف نیزارها و ایجاد فضای سبز انجام شده است.

جعفری تصریح‌کرد: یکی از معضلاتی که در همه جلسات شورای سلامت مطرح می‌شود، انتقال ترمینال درون استانی آبادان است که با وجود اینکه مصوبه چندین جلسه شورا بوده است، تاکنون عملیاتی نشده است.

وی افزود: در اسفندماه هفته ملی سلامت مردان را در پیش رو داریم که آمارها نشان می‌دهند مردهای ایرانی کمتر از زنان به سلامت خود توجه دارند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت مردان ایرانی تصریح‌کرد: سلامت مردان شاخص‌های مختلفی دارد که علاوه بر سلامت جسمی شامل سلامت روح و روان و توانایی انجام کار است.