امسال چه نقاطی از خوزستان افزایش بارندگی داشته‌اند؟

خورنا: معاون اداره کل هواشناسی خوزستان از بارش پراکنده باران و در برخی نقاط برف طی امروز و فردا در استان خبر داد.

 

علی‌رضا غلام‌پور اظهار کرد: بررسی وضعیت سینوپتیکی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، تاثیر زبانه کم‌فشار جنوب غربی و هماهنگی آن با خط ناپایدار لایه میانی جو و در نتیجه ابرناکی وسیع در کل کشور و استان خوزستان را موجب شده است.

 

وی ادامه داد: این شرایط بارش به صورت پراکنده در نواحی مرکزی و جنوبی استان و بارندگی قابل توجه در نواحی شمال و شمال شرقی استان از امروز تا سه‌شنبه در پی خواهد داشت.

 

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: بر همین اساس در ۲۴ ساعت آینده آسمان مناطق شمالی و شمال شرق استان ابری همراه با بارش باران، احتمال رعد و برق و در ارتفاعات این مناطق همراه با بارش برف تا اواخر وقت امروز و اوایل فردا، توأم با ورزش باد قابل ملاحظه، آسمان مناطق مرکزی و غربی استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده بعضاً همراه با ورزش باد قابل ملاحظه، آسمان ارتفاعات نیمه شرق و جنوب شرق استان ابری از بعد از ظهر همراه با بارندگی و تداوم این بارندگی تا اوایل فردا و احتمال رعد و برق و وزش باد و آسمان مناطق ساحلی و جنوبی نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، احتمال رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

 

غلام‌پور افزود: حداکثر دمای امروز اهواز به ۱۶ درجه و حداقل صبح فردا به ۱۱ درجه سانتیگراد خواهد رسید. در شبانه‌روز گذشته آبادان و امیدیه با ۱۹ درجه سانتیگراد و دهدز به ۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

 

وی افزود: تا صبح امروز نیز میزان بارندگی در آبادان ۰.۵ میلیمتر و دهدز ۰.۱ میلیمتر گزارش شد.

 

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: میزان بارندگی در مراکز استان در طول یک سال امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۵۲.۲ میلیمتر گزارش شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد، میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته در اهواز ۲۰۴.۷ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی اهواز در بلند مدت به طور میانگین ۱۴۳.۸ میلیمتر بوده است که در مقایسه با میزان بارندگی امسال در اهواز این میزان افزایش یافته است.

 

غلام‌پور اظهار کرد: همچنین میانگین بارندگی امسال در شهرهای جنوبی و شرق استان از جمله آبادان، بهبهان، هندیجان، هندیجان و شادگان، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. میانگین بارندگی امسال شهرهای مسجدسلیمان، رامهرمز، ایذه و لالی نیز در مقایسه با میانگین بارندگی در بلندمدت کاهش یافته است.