طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان

خورنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به منظور تامین آب مورد نیاز تالاب شادگان به خصوص در پایین دست که آب کمتری به آن می‌رسد، اجرای طرح انتقال آب کارون به تالاب شادگان به زودی آغاز می‌شود.

 

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- اظهار کرد: برای اجرای این طرح مشکلاتی در زمینه محل انجام عملیات ایجاد شده بود، در مکان اول به دلیل معارضان بسیاری که داشت به توافق نرسیدیم بنابراین مکان دوم برای انجام عملیات انتخاب شد ولی در این نقطه نیز علی‌رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفت باز هم به دلیل داشتن معارض، کار به نتیجه نرسید.

 

وی ادامه داد: نقطه سوم برای اجرای طرح انتخاب شد که خوشبختانه برای واگذاری زمین به توافق رسیدیم و روز گذشته زمین مورد نظر تحویل شد. اکنون پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است و در چند روز آینده عملیات انتقال آب به تالاب آغاز می‌شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص وضعیت تالاب، گفت: با توجه به میزان بارندگی‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم، تالاب شادگان اکنون وضعیت مناسبی دارد. در پایان این هفته نیز بازدیدی از این تالاب صورت خواهد گرفت.