وزیر ارشاد: ملافاضل عمر خود را در راه ترویج اشعار ارزشی سپری کرد

خورنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ملا فاضل سکرانی عمر خود را در راه ترویج شعر ولایی و سرودن اشعار با مفاهیم ارزشی سپری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی جنتی در پیامی به مناسبت درگذشت ملافاضل سکرانی شاعر عرب زبان خوزستان عنوان کرد: ضایعه درگذشت مرحول ملا فاضل سکرانی شاعر برجسته و ادیب فرهیخته موجب تالم و تاثر گردید.

جنتی در این پیام آودره است: آن مرحوم عمر شریف خود را در راه ترویج شعر ولایی و سرودن اشعار زیبا و با مفاهیم ارزشی و اجتماعی سپری کرد و سبکی نو در شیوه های مطرح شعر عربی ابداع نمود.

وی در این پیام تاکید کرده است: اینجانب رحلت آن فقید سعید را به خانواده آن مرحوم و عموم بازماندگان و علاقمندان ایشان و جامعه فرهنگی خوزستان تسلیت عرض نموده از خداوند متعال علو درجات وی را مسئلت دارم.

به گزارش خبرنگار مهر، ملا فاضل السکرانی شاعر معروف عرب خوزستانی دو هفته قبل در شهرستان شادگان درگذشت.

ملافاضل سکرانی که یکی از شاعران عرب خوزستان است در سرودن اشعار مختلف تبحر خاصی داشت ولی در کنار تمام اینها سرودن اشعاری در مدح اهل بیت از وی چهره ای شاخص در بین تمام شیعیان جهان ساخته بود.

اشعار ناب این شاعر اهل شادگان در بین مداحان سایر کشورها نیز مورد استفاده قرار می گرفت. وی روز گذشته در شهرستان شادگان چشم از جهان فروبست.

ملا فاضل سکرانی از شاعران عرب اهل بیت‌(ع) است. ملا فاضل سکرانی در سال ۱۳۴۰ هجری قمری برابر با ۱۳۰۲ خورشیدی در شادگان (دورق) چشم به جهان گشود. شادگان از توابع خوزستان زادگاه بزرگانی چون ابن سکیت دورقی اهوازی و حاج هاشم کعبی دورقی نیز بوده است.