سامانه پایش امواج الکترومغناطیسی خرمشهر به بهره برداری رسید

خورنا: همزمان با دهه مبارک فجر، سامانه پایش امواج الکترومغناطیسی خرمشهر توسط دکتر ˈمحمود واعظیˈ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه در آیینی از طریق ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق این ویدیو کنفرانس که آیین آن در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب در اهواز برگزار شد گفت: قرار است دو تا سه هزار روستا در کشور از خدمات رسانی اینترنتی بهره مند شوند.

ˈمحمود واعظیˈ افزود: کار احداث سه هزار و۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری به اتمام رسیده و افتتاح مرکز SOC تهران نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که سال آینده به خوزستان سفر کند.

مدیرکل اداره تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب نیز گفت: اندازه گیری و پایش طیف امواج الکترومغناطیس، سرعت بالای جاروب سیگنال و رصد سیگنال با پلاریزاسیون افقی و عمودی در محدوده ی وسیعی از طیف الکترومغناطیس از جمله قابلیت های سامانه پایش امواج الکترومغناطیسی خرمشهر است.

ˈعلیرضا ملکی جهانˈ تصریح کرد: از دیگر قابلیت های این سامانه می توان به اجرای عملیات خودکار ترسیم، تحلیل و آنالیز باند فرکانسی، امکان ذخیره سازی کلیه اطلاعات دریافتی، قابلیت تعیین جهت سیگنال های دریافتی از طریق رسم Patern آنتن و دریافت، تقویت و آنالیز سیگنال های بسیار ضعیف اشاره کرد.

وی افزود: سامانه خرمشهر از جمله پروژه هایی است که در برنامه ۱۰۰ روزه برای مقام عالی وزارت ارسال شد.

ملکی جهان گفت: چهار سایت نیز در منطقه جنوب غرب افتتاح خواهند شد.

این سامانه همزمان در اصفهان، تهران، بندرعباس و قزوین نیز به بهره برداری رسید.