سردرگمی اهوازی‌ها در روز نخست توزیع سبد کالا

خورنا: همزمان با سراسر کشور امروز توزیع سبد کالای دولت در کلانشهر اهواز نیز آغاز شد.

شهر اهواز مرکز استان خوزستان یکی از شهرهایی بود که امروز توزیع سبد کالای دولت در آن آغاز شد.

عده زیادی از مردم برای دریافت سبد کالا جلوی درب فروشگاه‌های توزیع کننده صف کشیدند ولی همه آن‌ها نتوانستند کالاهای خود را دریافت کنند.

یکی از فروشگاه‌های توزیع کننده سبد کالا فروشگاه رفاه در جاده ساحلی و بلوار شهید فهمیده اهواز بود که مردم اهواز برای دریافت کالاهای خود به آن مراجعه کردند.

برای اطلاع از چگونگی توزیع سبد کالا رهسپار فروشگاه رفاه اهواز می‌شوم تا از نزدیک شاهد ماجرا باشم و با چند تن از مردم گفت‌و‌گویی کنم.

سوار اتوبوس می‌شوم، در‌‌ همان ابتدا با راننده آن گفت‌و‌گویم را آغاز می‌کنم و از وی سوالاتی را درباره سبد کالای دولت می‌پرسم.

*کسی پاسخگو نیست

وی که با سامانه پیامکی اطلاع پیدا کرد که خانواده‌اش مشمول دریافت سبد کالا نمی‌شوند اظهار کرد: برای سهولت در کار‌ها، بنده همسرم را به عنوان سرپرست خانوار معرفی کرده بودم و در طول این مدت یارانه خانواده ما به حساب وی ریخته می‌شود.

این جوان اهوازی افزود: با ارسال شماره ملی به سامانه پیامکی مطلع شدیم که سبد کالا شامل ما نمی‌شود هر چند که همسرم خانمی خانه دار است.

این راننده شاغل در اتوبوسرانی اهواز بیان کرد: هر چه هم از طریق شماره‌ای که اعلام شده بود پیگیری کردیم کسی پاسخگو نبود و تلاشمان بی‌نتیجه ماند.

وی تصریح کرد: ساعت‌هاست خانواده مشغول گرفتن‌‌ همان رمزی هستند که برای پیگیری مشکلات از سوی دولت اعلام شد ولی موفق نشده‌اند.

وقتی به بلوار ساحلی شهید فهمیده می‌رسم فروشگاه رفاه تعطیل شده است ولی هنوز عده زیادی از اقشار مختلف مردم سرگردان در جلوی آن حضور دارند.

*برنج‌هایی برای خوراک کبوتر‌ها

با چند تن از آن‌ها هم صحبت می‌شوم، یکی از جوانانی که برای دریافت سبد کالایی به فروشگاه رفاه مراجعه کرده است می‌گوید: بنده نتوانستم که این کالا‌ها را دریافت کنم زیرا این فروشگاه از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر کار توزیع را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از همسایه‌های ما سبد کالا را دریافت کرد برنج‌هایی که به او دادند فقط برای ریختن جلوی کبوتر‌ها خوب است و انسان نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

این جوانان اهوازی اضافه کردند: کیسه ۱۰ کیلویی که همسایه ما همراه سبد کالا دریافت کرد در بازار آزاد ۱۷ هزار تومان قیمت دارد و از‌‌ همان برنج‌هایی است که آخر انبار مانده‌اند.

یکی دیگر از افرادی که برای دریافت سبد کالا جلوی فروشگاه رفاه حضور یافته است نیز گفت: مرغ‌هایی که در سبد کالا به مردم می‌دهند به طور غیر بهداشتی در فروشگاه نگهداری می‌شوند و کف آن بدون گذاشتن ریخته شده‌اند و در یخچال نگهداری نمی‌شوند.

یکی از بانوانی که از صحبت‌هایش مشخص بود از خانواده‌های مستمری بگیر تامین اجتماعی است نیز بیان کرد: از فاز یک پادادشهر آمدم زیرا شنیده بودم در این فروشگاه سبد کالا توزیع می‌شود.

*پاسخگویی افراد ناآگاه

وی ادامه داد: هنوز نمی‌دانم که این سبد کالا به من تعلق می‌گیرد یا نه و کسی هم پاسخی به ما نمی‌دهد.

به دلیل پاسخگو نبودن مسئولان فروشگاه و تعطیل شدن آن برخی از افراد به صورت خود مختار در گوشه‌ای جلوی درب فروشگاه رفاه ایستاده‌اند و سوالات مردم را بدون هیچگونه آگاهی پاسخ می‌دهند.

به سراغ افراد دیگر می‌روم، یکی از جوانانی که از طریق پیامک اطلاع پیدا کرده بود که مشمول دریافت سبد کالا شده است نیز وقتی به فروشگاه رفاه رسید که با درب‌های بسته آن مواجه شد و دوباره باید یک روز دیگر برای گرفتن کالاهای خود مسیر چند کیلومتری را طی کند.

عدم اطلاع رسانی مناسب از سوی دولت یکی از مهم‌ترین مشکلاتی بود که مردم اهواز در روز نخست توزیع سبد کالا با آن مواجه بودند زیرا آن‌ها نمی‌دانستند که آیا مشمول دریافت این کالا‌ها شده‌اند یا نه و دیگر اینکه در مورد فروشگاه‌های توزیع کننده این کالا نیز اطلاع رسانی دقیقی انجام نشده است و مردم سرگردان شده‌اند.

******************

گزارش از: حسین یزدی – فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی علی کاش روحانی این کارو نمیکرد خیلی شبیه احمدی نژاد شده و خیلی از محبوبیتش کم شده
  • اطلاعیه این اتفاق در شهر اهواز زیاد غیر طبیعی و دور از انتظار نیست چرا باید کم کاری یک سری مسوولین شهری را به دولت متصل کرد؟خبر گزاری محترم فارس به جای اطلاعات کانالیزه شده و جهت داری که به اذهان مردم وارد میکنند بهتر است راهنمای مردم باشند و به جای این گزارش بی محتوا از مردم درخواست کند تا با مراجعه به پایگاه www.yaranehkala.ir و وارد نمودن کد ملی هم از اختصاص این سبد مطلع شوند و هم لیست فروشگاههای ارایه سبد را در شهر محل سکونت خود مشاهده نمایند...