شرکت ۱۴ هزار خوزستانی در آزمون سنجش مهارت حرفه‌ای

خورنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۴۸۵ نفر در هفتمین آزمون سراسری سنجش مهارت در ۲۵۴ حرفه شرکت کردند.

رحمن قلاوند اظهار کرد: هفتمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در بخش‌های دولتی، خصوصی، صنعت ساختمان و تفاهم‌نامه برگزار شد.

وی ادامه داد: تعداد ۱۴ هزار و ۴۸۵ نفر در هفتمین آزمون سراسری سنجش مهارت در ۲۵۴ حرفه شرکت کرده بودند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۵۳ نفر مرد و ۸ هزار و ۳۲ نفر زن بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: در آزمون صنعت ساختمان ۲ هزار و ۱۸۹ نفر در ۹ حرفه ویژه کارگران ساختمانی و در قسمت تفاهم‌نامه‌ها ۵۸۶ نفر شامل ۵۵۴ زن و ۳۲ مرد در ۱۵ حرفه مورد سنجش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: هفتمین آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان در دو بخش دولتی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد در ۲۲ حوزه آزمونی و در ۶ نوبت به طور همزمان در سراسر استان خوزستان برگزار شد.

قلاوند با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های سنجش مهارت گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: به قبول شدگان آزمون گواهینامه مهارتی فنی و حرفه‌ای برابر با استاندارد بین‌المللی اعطا می‌گردد.