آرشیو الکترونیکی ۷.۵ میلیون نسخه سند هویتی خوزستان

خورنا: مدیر کل ثبت احوال خوزستان از آرشیو الکترونیکی ۷.۵ میلیون سند هویتی استان خبر داد و گفت: در کشور مقام نخست را به خود اختصاص داده‌ایم.

بهنام مریدی اظهار کرد: در بین همه استان‌های کشور نخستین استان برای تبدیل آرشیو خود به الکترونیکی بودیم و در این زمینه تاکنون ۷.۵ میلیون سند به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به جمعیت خوزستان افزود: خوزستان در شرایط کنونی ۴.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و در شرایط کنونی می‌توان ادعا کرد که بیش از ۳ میلیون سند افراد متوفی را نیز در خوزستان به صورت الکترونیکی نگهداری می‌کنیم.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: در حال حاضر هیچ سندی در ثبت احوال دستی صادر نمی‌شود و به این دلیل خطای انسانی در ثبت احوال به کمترین میزان ممکن تقلیل داده شده است.

وی عنوان کرد: هرکسی می‌تواند با مراجعه به هر اداره ثبت احوالی در سراسر کشور کدملی خود را دریافت و یا اطلاعات سجلی خود را استعلام کند زیرا همه اطلاعات در ثبت احوال کشور به صورت شبکه یکپارچه به هم متصل شده است.

مریدی افزود: به دلیل تکمیل بودن آرشیو الکتریکی ثبت احوال خوزستان صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان اهواز آغاز شده است ولی به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات در این زمینه فراخوان صادر نشده است و به مرور زمان برای متقاضیان روزمره کارت ملی هوشمند صادر خواهد شد.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان در تعریف کارت ملی هوشمند تاکید کرد: در کارت ملی هوشمند همه کارت‌های عابربانک، پایان خدمت، کارت ملی و… تعبیه شده است و از این رو می‌توان آن را مصداق دولت الکترونیک دانست.

این مقام مسئول افزود: در خوزستان صدور کارت ملی هوشمند از مرز ۴ هزار نفر گذشته است و امید است در دهه فجر سال‌جاری صدور کارت ملی هوشمند در سراسر استان آغاز شود.

منبع: فارس